Gå til innhold

Hvorfor valgte dere nettopp den datoen dere har satt for bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilfeldig eller gjennomtenkt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hmmm,mnd var gjennomtenkt men ikke datoen hehe;) Vinteren blir det for kaldt,sommeren for varmt våren liker e ikke,men høsten syns e e så fin=) masse høststormer etc;) så da endte vi opp med oktober:)skal prøve å få det til 3oktober,for da er det fortsatt litt mildt i lufta:)

Skrevet

Gjennomtenkt... Er veldig glad i våren, så ville ha det da, men så seint som mulig for da er det forhåpentligvis varmt i været. Derfor ble det 31.mai.

Ville ikke ha det midt i sommerferien fordi da synes jeg det kan spolere feriene til folk. Misforstå meg rett nå, men når noen kanskje bare har 3 uker ferie, synes jeg det er greit at ikke den blir oppstykket av et bryllup midt i juli. Dessuten kan det være veldig varmt da.

Liker også august godt, men ville rett og slett ikke bruke hele sommerferien på å planlegge bryllup. Da vil jeg bare slappe av og nyte sommeren :-)

Skrevet

Ok, jeg skjønner grunnene deres. Det med ferien har jeg ikke tenkt på egentlig... Kanskje fordi vi ikke pleier å ta ferie i juli selv. Men det er jo et poeng.

Men dere har ikke noe spes forhold til den datoen dere valgte? Noen vil jo gifte seg på samme dato som man møttes/forovet seg e.l. Det kunne vi tenkt oss, men det passer ikke med noen lørdager :( Får heller gå for en annen dato, dager blir jo spesiell uansett! =)

Skrevet

Veldig gjennomtenkt: det er mine foreldres bryllupsdag og vi gifter oss i samme kirke som hans foreldre - veldig flott symbolikk når begges foreldrepar har vært gift i mangemange år.

Skrevet

Skal gifte oss i Thailand, der vi var når tsunamien var. Planen var da 26. des., samme dagen som det skjedde, men presten kunne ikke før 27., så da ble det da. Er glad for det nå, for det hadde nesten blitt i overkant vedmodig å ha det nøyaktig samme dag... Så, ja- det er gjennomtenkt.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ingen av de datoene som er viktige for oss, passer.. er på våren og sommeren:) syns at de datoene er så viktige i seg selv, så vil heller ha en annen dato som blir like viktig om du skjønner:) kunne ikke falle meg inn å ha det på en dato som er viktig for andre(f.eks datoen til foreldre,besteforeldre etc)-men som sagt så er det bra at folk er forskjellig:)

Skrevet

Vi gifter oss på 8-årsdagen vår :-) Var bare flaks at det tilfeldigvis falt på en lørdag i år, hvis ikke hadde vi nok valgt en annen tilfeldig dato....

Skrevet

Vi gifter oss på 4 års dagen vår,hadde lyst til å gifte oss ganske snart,å i år falt den datoen på en lørdag :)

Skrevet

Praktisk.

Ble fridd til 3 mnd etter fødsel.

Trengte tid til å gå ned i vekt, men ikke for lang tid.

Ville ha sommeren til å arr bryllupet.

Ønsket oss 2 aug, men kun ledig kirke 9 august.

August fordi vi skal ha ute bryllup...

Skrevet

Veldig gjennomtenkt. Møttes for første gang, på dagen, 3 år før bryllupet står. Ble fridd til 2 år før. Blir nok veldig spesielt siden vi vet hvilken dag det er og hva vi har opplevd og oppnådd på de (korte) 3 årene. :-D

Skrevet

Han fridde jonsok aften i fjor, og vi gifter oss på jonsok aften i år :))

Skrevet

Vi gifter oss etterat vi har vært sammen i to år:)

Skrevet

sambo bestemte datoen.. 3 8-tall er jo nesten 3 evighetssymboler.. DEt må jo bringe lykke..

Dette er kort tid ette rvi har vært sammen i 2 år..

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Nå har jeg fått litt innsyn i hvordan dere tenkte ang dette. Så får vi se om vi klarer å bestemme oss med det første =)

Skrevet

vi valgte den datoen vi valgte, forde det er minavdøde fars bursdag!

Skrevet

jeg ble fridd til den 8/8, da vår sønn ble født. Vi finnes ikke tilhengere av tradisjoner, men mener begge to at dato skal settes ved forlovelse, og helst skal man være gift innen et år etter.

Det ble da den 5 /8, året etter, at vi giftet oss, og da vi hadde utebryllup, både vielse og fest, sjekket vi litt værprognoser de siste årene, og det var alltid fint vær første helgen i august, spesielt her på vestlandet.

..men året etter at vi giftet oss, den samme helgen var det er skybrudd uten like, og da var det nesten som jeg lettet av sjokk, da jeg våknet og så svarte skyer og buldrende regn. Vi hadde jo ingen back-up! SJOKK!

men drit i det....datoen var sånn halvveis tilfeldig.

Skrevet

Meget gjennomtenkt, men hadde egentlig tenkt å ta en annen dato først. Ettersom jeg er lærer, så har jeg jo ferie hele juli og da hadde vi tenkt å ha bryllupet siste helgen i juni, så vi kunne dra rett på bryllupsreise og være borte hele juli.

Men så viste det seg at et vennepar av oss hadde bestemt seg for den første helgen i juli, og da måtte vi finne en ny dato, ettersom de skulle ha det i Danmark og ha det en langhelg. (Hadde blitt litt VEL tett opptil hverandre)...

Da så vi litt på værprognoser, og så lenge jeg kan huske, har det vært supert vær første helgen i juni. Da bestemte vi oss for den 7.juni og er meget fornøyd med det nå. I slutten av juni pleier det jo alltid å være dårlig vær, så det var kanskje like greit at det ble sånn!;)

Skrevet

Vi gifter oss på torpet vårt i sverige, og det blir 22 mai neste år, ikke senere pga j.... mye mygg, og ikke før, da det blir for kaldt. Den 22. blir det fordi det er Kr.himmelfart dagen før, og gjestene trenger en dag og reise på, etter brylluppet trenger de nok en dag å bli edru på, så har de søndagen å komme seg hjempå:-)

Skrevet

ønsket høstbryllup. november ble for sent. oktober perfekt, og forsatt utenfor turistsesongen (billige flybilletter).

fant lokale vi ønsket, og tok den datoen de hadde ledig (og selvfølgelig billigest)

Skrevet

Gjennomtenkt. Jeg ville ha romjulsbryllup, mens han ville ha junibryllup. Romjulen gikk ikke hvis jeg ville ha mine besteforeldre der, de er i syden om vinteren. Så da ble det juni, men det måtte bli etter sankthans fordi begge fedrene er opptatt med diverse på jobb i hvert sitt tidsrom av juni. Dermed siste helg i juni, når begge fedre er tilbake og besteforeldrene er i landet. Så kan vi reise på bryllupsreise i juli. Men det er ikke før i 2009 da, for i år har søss "okupert hele sommeren" til sitt bryllup i august...

Skrevet

Tilfeldig. Droemmelokalet vaart ble ledig denne dagen.

Skrevet

Ser at mange har tatt forskjellige hensyn når dere har skullet sette datoen. Hvor sjekket dere værprognosen for tidligere år? Kan jo aldri være garantert fint vær, men da er kanskje oddsen på vår side.

Skrevet

Vi er fra samme plass, men langt å reise og vi må ha litt tid når vi først reiser (dyrt å reise til nord-norge), også har vi begge to tvungen ferie i Juli, har jo en uke ellers jeg da, men det har ikke han. (går sksk), så da må det bli Juli.

Men ser virkleig det poenget med andres ferie, men vi må bare drite i det, kan ikke ta det noen andre ganger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...