babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 I et av innleggene her tidligere, så va det en som skrev at om hun hadde fått i seg lite mat en dag, merker hun at aktiviteten på babyen var mindre enn da hun spiste mer... Da begynte jeg å tenke på, om babyen også kan smake maten, sånn om den f.eks spreller mer om den får noe godt( sjokolade, kake, eller jordbær f.eks...??) Eller??
anette&tutta mari :) Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 jeg har i allefall hørt at hvis man spiser noe veldig søtt eller drikker brus, saft, etc. så blir de mer aktive. de sier jo det at før UL så "lønner" det seg å drikke et glass saft slik at babyen våkner... ellers så sies det i allefall at hvis mor spiser sunn mat, fisk, salat osv. under graviditeten, så liker også barna dette når de vokser opp.. hvor sant dette er, vet jeg ikke...
NormaJean Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 da jeg så på det programmet som heter "i mors liv" så hevder de at barnet kan smake det du spiser. så hvis du feks spiser masse oliven, så vil barnet ditt sannsynligvis like det når h*n blir gammel nok til å spise det. fordi barnet er vandt det. (visstnok så havner litt av smaken i fostervannet) er ikke helt sikker på om jeg tror så veldig på det, men det ble iallefall hevdet.
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2008 da kommer babyen min til å like kakao, iiiis tomater og knekkebrød:D
Ella78 m/ A&M Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Ble fortalt av jordmor at en av grunnene til at jeg bør være forsiktig med sukker er fordi om jeg spiser mye søtt vil babyen også foretrekke søte ting senere. Skremte meg virkelig! Vil jo ikke at junior skal skrike etter godteri fra første stund heller... :-)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Hmm..tror ikke helt på den teorien fra jordmor om søtt gir barn søthunger. Jeg hadde dilla på bamsemums og brødskriver med nugatti første svangerskapet, og den ungen elsker frukt og grønnsaker mer enn sjokolade. (han åpner feks. kinderegg og legger sjokoladen til side, vil bare ha leken..hehe) -men denne gangen som jeg ikke tåler synet av sjokolade får jeg kanskje et lite sjokomonster??? Blir spennende å se ;D
Julimams Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Dette har jeg lest om en gang, husker ikke hvor, men JA! Hvitløk for eksempel gjør at fostervannet smaker søtt og godt for babyen. Men det smaker ikke sjokolade av fostervannet selv om du spiser sjokolade. Aner virkelig ikke hvor jeg leste dette, men det var av den seriøse sorten ja... (ergo ikke VG-nett:P)
Sannellerslik? Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 grunnen til att bebien begynner å sparke mer når en har spist eller drukke noe søtt er jo fordi blodsukkeret stiger både hos oss og bebien. men om den kan smake det vi spiser vet jeg ikke.. det hadde jo vært morsomt om den kunne:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå