Gå til innhold

MÅ man legge bryllupet til en lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gjør man med selskap hvis det er en ukedag og folk jobber den dagen og skal på jobb dagen derpå? Blir det det samme?

Syns det er så vanskelig å finne en passende dato som lander på en lørdag skjønner dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss på fredag (08.08.08)

Men husk at ikke alle kommuner godtar giftemål i kirke på ukedag, så du bør ringe å høre først =)

Vi fikk heldigvis.

Skrevet

Gifta meg to ganger på en fredag ;o)

Skrevet

Ok, må sjekke litt da. Men fredag blir jo ikke midt i arb uka hvertfall... Ikke det at datoen er så viktig heller altså!

Skrevet

Fysjda,nå lyver jeg så det renner av meg!(ikke med vilje)

Jeg og gubben gifta jo oss på en TIRSDAG!

Var en flott dag, men bare 4 gjester.

Håper en dag å "renew our vows", -kanskje etter 10 år.Og da med større selskap.

=o)

Skrevet

Og fysj for en løgn! ;P Hehe...

Er jo litt annerledes når det kun skal passe for 4 pers ja. Vi skal vel ha kring 50 til middag tror jeg. Men får sjekke litt på det med fredag nå...

Skrevet

Vi giftet oss på en tirsdag.

Det var i tinghuset og det skulle kun passe for 4 stykk:)

Skrevet

Sånne tirsdagsekteskap har gode kår for å lykkes.

hehe

Skrevet

Ja, det MÅ de jo ha:) Veldig fint med en uformell tirsdag som utgangspunkt altså:)

Skrevet

grunnen til at det oftest er bryllup på lørdager er nok fordi det tross alt skal passe for gjestene, slippe å ta fri fra jobb og ikke tenke på jobb dagen etter...

tror nok ikke jeg hadde tatt meg fri en dag for å dra i bryllup altså...

det blir jammen dyrt.. ikke alle som bare kan ta en feriedag eller to og kanskje må ta perm. uten lønn..

Skrevet

Vi gifta oss på nyttårsaften, som da var på en søndag om jeg ikke husker helt feil! :)

Skrevet

Jeg skjønner godt at folk ikke vil ta seg fri sånn helt uten videre, hadde nok ikke gjort det selv. Bare liksom tenkte om det var noen "kirkelig" grunn e.l for at de fleste velger lørdager. Er vel sånn at om man velger å ha det på en fredag så må vel gjestene også ta seg fri? Rekker det jo ikke ellers. Nei, det får vel bli en lørdag, får prøve å ikke gjøre dette vanskeligere enn det er! =)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...