Gå til innhold

Barn nr 2 med samme far, hva skjer??Jeg trenger svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei meg,redd,forbannet og alt et menneske kan bli, har akuratt funnet ut at jeg er gravid igjen, er alene mor fra før, er ikke sammen med barnefaren, og vil ikke være sammen med han heller, han har vært utro mot meg gang på gang, han har banka meg og truet meg på livet da jeg var gravid i 2mnd med min første, han har mishandlet meg både fysisk og verbalt.

Hva vil skje med meg i fremtiden, er så usikker og redd for alt, han har truet med å drepe meg og jeg er livredd for han, en gang så kom han hjem til meg og ville ikke ut av huset, jeg sa til han nå må du bare gå, så sa han gi meg dattera mi så skal jeg gå, ellers så går jeg ikke, så sa jeg henne kan du bare glemme å ta med, så sa han jeg skærer ded i små bitter og tar henne med.

på toppen av det hele så har jeg full OS, kanksje trygdekontoret vil tro at jeg driver med noe tull, hadde det ikke vært for lille engelen min, så hadde jeg gjort det slutt på alt.

Hvordan klarer han å være så slem mot meg? han har ikke kjøpt noen ting til jentungen, han var ikke med på fødslen, jeg har kjøpt alt med mine penger, det eneste han har gjort er å stresse meg, syke meg ned og være slem!

Være så snill og gi meg et svar, jeg holder på å bli gal av alt sammen.

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha ringt familievernkontoret og spurt om de hadde tid til en samtale! si at det haster og at du er veldig fortvila. forstår at du har det tøft nå, men nesten gang han kommer på døra og truer deg så ring poitiet! du har retten på din side i det her, selv om du var så dum at du hadde sex med ham en gang til. Men akkurat nå er det viktig at du står og at du får hjelp til å finne ut hvordan du skal takle det. familievernkontoret er behjelpelig med både NAV og andre instanser for å få hjelp.

lykke til masse! sender deg all energien jeg har til overs:)

Skrevet

å kjære deg, tror du ikke at jeg ikke har ringt til politit? Jeg har vært på krisesenter pga han, vi skulle i stor rettsak i oslo tingrett i fjor, men jeg måtte bare trekke anmeldelsen tilbake!

Han er utenlandsk og dem tenker og er annerledes, jeg er så redd at han skal skade meg og ta dattera mi og stikke av med henne, hva gjør jeg da?? Da kan jeg bare henge meg, hun betyr hele verden for meg.

Hvor skal jeg gjøre av meg, hvor skal jeg gjemme meg? Han vil alltid finne meg, og hvis jeg annmelder han engangtil, så er han i stand til å gjøre det verste du kan tenke deg for å hevne seg!

Tanken på å stikke av til statene eller hvor som helst langt i det fjerne har slått meg inn mange ganger, men det er ikke så enkelt, jenta mi er bare 4 mnd :((

tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg, jeg trenger masse råd og ikke minst å prate med noen, har ikke kontakt med noen i det hele tatt, han fikk meg til å bryte ut kontakten med alle jeg kjenner!

Skrevet

du sier "hvordan klarer han å være så slem mot meg?" Jeg spør: hvordan klarer du å ha sex med han???

Skrevet

Ikke sikkert det var frivillig da...sånn som han høres ut...?? Har du ikke familie å støtte deg til? Seriøst...når skal politiet lære? Hvor mange "ulykker" må til før truslene fra disse gærningene tas på alvor??? Han burde jo vært bura inne spør du meg...

Men vist du ikke har kontakt med noen...hva med å skifte navn på deg og jenta, og flytte laaaangt bort?? Det må du da få lov til??

Ønsker deg masse lykke til!!! Og slipp ALDRI den mannen inn til deg mere!!

Gjest marie-s
Skrevet

Beklager at jeg spør, men er denne graviditeten et resultat av voldtekt?

Skrevet

Jeg syns så synd på deg! Hva du skal gjøre vet jeg ikke, men støtter den som sa at du burde ringe familievernkontoret med en gang i morgen tidlig.

Har bf lovlig opphold i Norge? Er han her pga familiegjennforening med datteren din?

Har du besøksforbud? Voldsalarm?

Jeg er litt i samme situasjon som deg, men er heldigvis ikke gravid på nytt med bf! Men min x har ikke oppholdstillatelse så vi får se hva udi sier på familiegjenforeningssaken han har inne med snuppa (som han ikke har fast samvær med) Hvis du vil så kan du sende meg pm. Jeg har heller ikke så mange å snakke med om det jeg har blitt utsatt for!

Klemmer fra en som vet litt av hva du har vært igjennom!

Skrevet

han har ingen av delene, han ble sendt ut av Norge i fjor, men har kommet tilbake med falskt pass, og han har sagt at ingen kan stoppe han, hvis han blir fengslet, hva vil skje med meg når han kommer ut?

Jeg er i såå vanskelig situasjon at jeg får ikke beskrevet det nok med ord, i det siste så har jeg begynt å skade meg selv, jeg hyllgråter og drar meg i håret og rett og slett slår meg selv, jeg hater meg selv så innderlig for alt jeg har blitt utsatt for, jeg skjønner at ikke alle kan forstå det jeg opplever, forventer ikke at alle skal skjønne det heller.

Har vært sånn som dere en dag jeg også, hvor jeg sa at jeg aldri ville finnet meg i det ene eller det andre, nå er jeg i en enda verre situasjon,

han hadde besøksforbud i fjor, jeg fikk voldsalarm og bodde på krisesenteret, men han truet med å drepe hele familien min hvis ikke jeg trakk tilbake anmeldelsen!

Jeg var gravid og jeg fryktet det verste, helt utrolig at ungen min lever, hver dag var jeg redd for at babyn min var dø, han satt seg med begge knærna over magen min og skam slo meg, jeg var hoven og lilla blå over hele ansiktet og kroppen min!

Han har truet meg foran min mor om at hvis jeg ikke er snill pike så vil han sjære meg sagte og rolig, se meg dø mens jeg lider, så sa jeg til min mor, mamma hva skal jeg gjøre, hører du han? vet du hva han sa da?

Ja, hva skal mamman din gjøre da, skal din gamle mor begynne å sloss mot meg eller?

Han er livsfarlig!

Og du som lurte på hvordan jeg kunne ha sex med han, ja det skal jeg jammen svare deg, å ha sex med han er som å bli voldtatt av selve djevlen!

Klem tilbake fra "arr i sjela"

Skrevet

hei

jeg har også fått barn nr 2 med samme far, som heller ikke var snill med meg når jeg var sammen med han, men han truer meg heldigvis ikke noe nå, men man vet aldri hvor man har han. Din eks høres hakke verre ut, så her må du kontakte politi igjen og ihvertfall få besøksforbud.

Jeg skjønner at folk som ikke har vært i samme situasjon ikke forstår hvordan man kan ha sex med en slik person igjen og man forstår det kanskje ikke selv heller, men man håper vel kanskje på at de endrer seg, de har et slags grep om en.slik at man gjør ting man aldri trodde man kunne. Jeg var også av den typen som sa at noen som ble slått i et forhold bare kunne gå, nå har jeg lært, den harde veien, at vi mennesker er mer sammensatt en slik og at personer som slår gjerne har knekt personen så mye ned, at å gå virker uoverkommelig, man har mer enn nok med å "overleve" fra dag til dag og har ikke ork til å gå ut av det, vet det høres rart ut og kan ikke helt forklare hvilke mekanismer som slår inn. I ettertid må jeg nesten bare le av alt jeg har stått og unnskyldt meg for og alt jeg fant meg i. I en periode kunne jeg ikke gå i fred på do før han kom løpende og skulle sjekke hva jeg gjorde, kunne bli et "helvete" med forhør om ting jeg hadde gjort når jeg var 15 år osv...

Hører du har vært igjennom grusomme ting og tror du hadde hatt godt av å snakke med profesjonelle som kan noe om slike forhold, for du høres noe deprimert ut, som er helt naturlig etter den behandlingen du har fått. Du er ikke unormal eller svak, alle mennesker kan bli utsatt for slik og bli brutt ned, du er nok en flott mamma og dette klarer du, men du skal søke hjelp slik at du får et bedre liv.

Du skal ikke være redd nav, jeg skrev et forklarende brev, der jeg gjorde rede for hvor mye vi hadde hatt kontakt når barnet ble laget og at vi ikke hadde kontakt nå. Jeg skrev også at de gjerne måtte kalle meg inn på møte, men jeg har ikke blitt innkaldt og mottar nå overgangstønad for det nye barnet. De har hørt mange slike historier før, du er ikke alene om dette. Så lenge du faktisk er alenemor, så vil du ikke miste stønadene dine.

Lykke til, du fortjener et bedre liv, stå på:)

Skrevet

Vet hvordan det er. Har også 2 barn med samme mann, og vi har ikke vært sammen.... Det var ikke noe problem med trygdekontoret ang OS:)

Og du; neste gang han gjør slike ting, så ringer du politiet. Da får du hjelp og samtidig får du dokumentert det han holder på med.

Og hold deg borte fra han!

Skrevet

tusen takk for fine ord, forhør fikk jeg servert på fatt hver eneste dag, og ord som hore,dum, ku ble normalt å bli kallt ettervert, hjernen min fungerer ikke slik den skal lengre, jeg har bestil time gjennom legen for å ta ct bilder av hodet mitt, jeg sa til legen at jeg hadde fallt og slått meg, jeg turde jo ikke si noe annet, og jeg vet at uansett hvordan det vil gå med meg i fremtiden så kommer jeg aldri til å bli den samme personen jeg var før, alt og ingenting kunne gjøre meg glad og fornøyd, nå det eneste som gir meg mening med livet er dattera mi, hennes smil er det eneste som gjør meg glad, jeg er så sliten, så lei av å være fange i mitt eget liv!

Besøksforbud holder ikke, han hadde det i fjor da jeg var på krisesenteret, men da blir han bare verre, og han kommer tilbake uansett hvor dem sender ham hen.

Jeg vil bare være fri til og gjøre slik alle mennesker fortjenner.

Jeg vil ikke bli enda mere syk enn det jeg er, og deprimert, jeg har vært på det verste, psykologen måtte ha lege tilstedet da jeg var hos henne, hun taklet ikke meg alene, jeg gikk ned 15 kilo på under 14 dager, bare skin og ben, til og med besteveninden som jeg hadde i barndomstiden min og min egen bror kjente meg ikke igjen da jeg sto på døra, ærligtalt så anner jeg ikke hva jeg skal gjøre!

tusen takk, jeg håper du har det bra nå. og hvis du har kommet deg ut av det forholdet, så håper jeg du aldri blir lurt av en slik man igjen, du fortjener også mye bedre, pass på deg selv og nytt din frihet!

Skrevet

Hei anonym...

Jeg har levd med en sånn person, dog var overvekten av mishandlingen psykisk her. For oss så funker det ikke med anmeldelse og besøksforbud. Han blir verre av det. Til og med politiet rådet meg til å holde lavt terreng og ikke kaste ild på bålet. Jeg lever på nåde i min hjemby og det er 8 ÅR SIDEN DET BLE SLUTT! Sånn er det å bli beskyttet i Norges land. Jeg har 2 barn (1 med denne mannen), føler meg skadet for i sjelen til å gå inn i nye forhold for å ikke snakke om hva han kan finne på da. Jeg lever i ett fritt land men alikevel i et fengsel. Det er en slagmark, en krigssti. Man leter etter håp hver dag. Håp om at en dag...da er jeg fri.... Jeg har fått hjelp til å bearbeide dette flere ganger. Jeg kom frem til at uasnett hvor mye han truer eller forfølger meg så er det en ting han aldri kan ta fra meg... Det er håpet om frihet :-).

Lykke til! Du også skal bli fri!

(Hva med hemmelig identitet? Jeg avslo dette selv pga. hvilket liv det ville blitt. Jeg tenker mer kanskje på utlandet for dere. Sverige el noe??)

Skrevet

Flytt, pakk alle sakene dine og flytt, langt vekk.

Hemmelig adresse og slikt som blir foreslått over her er faktisk kanskje det som kan være løsningen.

Mannen oppholder seg også her ulovlig dersom jeg har skjønt innlegget ditt rett, meld fra!

Få ham ut av landet.

Skrevet

han ble sendt tilbake ifjor, men kom tilbake med falskt pass, og han har sagt at ingen kan hindre han i å gjøre det om og om igjen, så det er ganske nytteløst, gir opp hele livet mitt snart, har så å si gjort det alt :((

Skrevet

Få deg ny identitet og det kjapt. Og flytt til ein annan kant av landet. Tenk på barnet ditt og barnet i magen din. Du får hjelp til ny identitet. Og flytt til ein plass der det er få eller ingen invandrere som kan vere i slekt med han.

Du har 2 valg. Leve på skjult adresse og beholde same identitet. Eller leve på skjult adresse og ny identiet.

Og du kan få eit nytt liv og med at du flytter langt vekk og endrer identitet. Gjer det helst i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...