Gå til innhold

Morkaka på forsida av magen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var på ul sa de at jeg hadde morkaka på fremsiden. Flytter den på seg underveis?

Hvis man har det, sjekker de når det nerner seg termin om den ligger langt nede? For hvis den gjør det så må man vel ta keisersnitt, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også morkaka på forsiden, men den ligger over babyen og da er ikke det noe farlig...de sjekker med flere UL om de er redde for at morkaka ligger i veien.

Skrevet

Eg og har morkaka på framsida, trur ikkje det er någe problem med det, så lenge den ikkje ligger over mormunnen(eller ka det nå hette..) Men det hadde de nok sagt i så tilfelle. Kjente ikkje babyen sparka før veke 21, så det e visst vanlig at ein kjenne mindre, eller kjenne babyen seinare pga av morkaka foran. Kor langt er du da? rutine ul?

Skrevet

jeg hadde morkaka foran forrige gang og denne gangen, og det er ikke farlig så blir nok ikke sjekket igjen.

Skrevet

Morkaka mi ligger foran på magen, det er nok derfor at sparkene som bebisen retter midt mot navlen kjennes litt "dumpe" ut... Ikke fullt så tydelige som de sparkene som går oppover og til sidene. Jordmor sa det var en fin plassering av morkaka. Den flytter seg ikke noe særlig sa hun. Den bare vokser litt til å begynne med. Ikke farlig å ha den plassert her, bare når den ligger foran livmormunen at man må følge litt ekstra med på den....

Skrevet

Det er ingen fare å ha den på framsiden. Det er over fødselskanalen den ikke burde sitte- da blir det keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...