Gå til innhold

Da tester jeg dobbeltnavnene på dere (samme som 5 jentenavn under...)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å vurdere dobbeltnavn isteden, og trenger hjelp til å finne hvilket som er finest.

Aller helst ønsker vi å finne ett som gjør at vi (og andre) orker å bruke begge navnene.

I parentes står hvor mange som heter akkurat dette i Norge.

 

 

 

1. Ida Terese (21)

 

2. Stine Terese (14)

 

3. Heidi Terese (12)

 

4. Aina Terese (11)

 

 

Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Ida Terese klinger best. Men aller finest er bare Ida eller Aina alene, syns jeg. Uansett hvilket av dobbeltnavnene dere velger så får barnet et 5-stavelses navn, og da skal det nok kanskje litt til for at alle kommer til å bruke begge navnene til enhver tid. De fleste jeg kjenner med dobbelt navn bruker bare det ene. Men som kjent: smaken er som baken.

 

Lykke til med navnevalg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på Stine Therese!

 

Dette blir uansett et ganske langt fornavn. Håper dere ikke skal ha to lange etternavn etter dobbeltnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skjønner jeg at dere vil ha dobbeltnavn. Jeg synes bare at det er altfor mange barn nå som har så vanvittig lange navn. Mange har jo to lange fornavn og to lange etternavn. Greit å kunne si hele navnet sitt før man blir ti år.

 

Jeg stemmer fortsatt på Stine Therese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe;) liker bare Stine verdens vakreste navn god jenta mi heter det og har fått masse skryt av navnet sitt;) Therese liker jeg ikke Men Stine Therese hadde jeg valgt av disse dobbelt navnene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg synes Stine er et koselig navn, men Terese liker jeg overhodet ikke! Synes også Stine Terese klinger utrolig 80-talls sammen og oser av høyt hår og rosa Ball-genser! De andre navnene likte jeg ikke. Ida er ok, men som Norges 6 mest brukte jentenavn, synes jeg det er fullstendig oppbrukt. Kjenner også en hel haug voksne Ida'er - navnet er utslitt for lengst... Min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmann31: He he, vi som ble kalt Stine eller Therese på 80`tallet gikk da ikke Ball-genser og hadde høyt hår! Vi var vel for små til det ;-)

Jeg gir min "stemme" til Heidi Therese! Syns Heidi er veldig fint, og Therese også. Stine Therese får 2.plassen.

 

Hilsen en som har Therese som mellomnavn, og som er

fornøyd med det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Ida Terese. Ida er nydelig. Gjør ikke noe at mange heter det. Jeg liker Stine også, men synes Ida klinger bedre sammen med Terese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om begge navnene skal brukes det jo bare å bestemme seg for det. kjenner ei nina therese hvor foreldrene alltid har brukt begge navnene. hun heter ikke nina, det er ikke henne. da vil også andre bruke begge navnene. stemmer på stine therese. syns det var søtest og lettest å si, selv om det smaker litt 80-tallet. men det gjør da ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...