Gå til innhold

hva kan de drikke? 8mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det kun mme,vann og juice(babyglass), eller går det an å gi vanlig eple juice eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir kunn mme, vann og sånn juice på babyglass. Syns det holder foreløpig.

Skrevet

problemet er at hun nekter å drikke vann, og ikke vil ha mme lengre...

Skrevet

Sånn juice (babyglass 6 mnd) blanda jeg veldig ut med vann. Tok mindre og mindre sånn juice og til slutt bare vann. Sånn klarte vi å venne han på med vann :)

Skrevet

De bør drikke mme eller mm til de er 1år, hvis ikke han vil drikke det, så hjelper det kanskje å bytte til et annet merke? jeg ammer og har hatt flere runder hvor det plutselig ikke er noe stas, men det har gått over etter noen dager, så jeg ville fortsatt å tilby mme.

Jeg lærte mini å drikke vann ved å ta litt eplejuice i vannet (ikke nektar for det er tilsatt sukker), veldig lite, hadde ca20ml juice og ca200ml vann og da drakk han uten problemer, etter bare noen dager drakk han vann uten juice også. Hjelper sikkert ikke alle, men her var det eneste mulighet for å få han til å drikke vann. Ville ikke gitt ren eplejuice, synes rett og slett ikke det er nødvendig.

Skrevet

Jenta vår er 1 år nå, ho har ikke fått mme eller morsmelk på 3,5 mnd. Nektet rett og slett å drikke mme (enda vi prøvde mange forskjellige merker.) Og puppene var tomme.

Ho ville heller ikke drikke vann men vi ga henne veldig utblandet appelsinjuice (ferskpresset ikke kjøpt på butikk.) eller juice fra eple blandet i vann. (har juice presse vi da.) Gullerot brukte vi også noen ganger.

Samtidig så tilbydte vi rent vann innimellom og plutselig en dag så var vann tydeligvis godt og ho har siden drukket det.

Ho får juice inimellom da, men nå er det karnsje en eller to ganger i uka, og alltid blandet med vann.

Og siden den er hjemmelaget syntes jeg det er helt greit.

Det viktigste er jo at de får i seg drikke.

Ellers har vi gitt litt biola/cultura innimellom fra ho var 10 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...