mammamie Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg er snart i mål med graviditeten og har fått påvist blod i urinen. Noen som vet hvorfor dette skjer? Andre?
1prinsesse+2engler Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Så du har vært hos legen og fått påvist blod i urinen? Du har ikke hatt det før? Det er ikke slik at du ser det selv? Har du andre plager?
mammamie Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 Nei har ikke hatt det før og kan ikke se det med det blotte øye. Ingen andre plager. En noe uerfaren lege som ga meg svaret. Skulle ikke undersøkes nærmere ifølge han..
netto86__ Stolt mamma :) Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 hei.. Eg har blod i urinen nesten kver gang eg leverer prøve, men de sier at det er ingenting.. Men eg er bare veke 25...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Har hatt blod i urinen sist svangerskap og i dette, men ingen videre sjekk.. Har igrun ikke tenkt noe spes over det siden legen ikke har sagt noe mer om det en at det var litt blod i urinen, fått spm om jeg har hatt vondt når jeg tisser da men når jeg sier nei så sier dem ikke noe mere. Har også masse protein i urinen samtidig som det er blod, men ingen som har gjort noe spes utenom og sende urinen på dyrking.
1prinsesse+2engler Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Ble det påvist på sitx? I såfall, var det utslag på noe annet? F.eks. nitritt el leukocytter?
mammamie Skrevet 20. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2008 Stix. Var leucocytter men ikke utslag på nitritt, så er ingen UVI;)
1prinsesse+2engler Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Nei da vet jeg ikke. Men du fikk jo svar fra flere her som har det samme, så det er sikkert greit Spørr legen din el jordmora neste gang du er der du Jeg har blod i urinen og har alltid hatt det. Har vært til utredning og ingen ting galt å finne. Har fått svaret at noen har litt blod i urinen uten at det er noe galt og uten at man vet hvorfor.
Guttemamma75 Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Man får veldig skjøre slimhinner under graviditet pga hormoner samtidig som slimhinnene blir mer blodfylte enn vanlig, derfor kan en lettere blø både i tannkjøtt, nesen, underlivet og urinveiene.. M.a.o helt normalt og ingenting å bekymre seg for... Selvsagt skal det undersøkes nærmere om det er synlig blod i urinen, eller om man får utslag på nitritt på stix....
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 jeg har hatt blod i urinen på kontroll mange ganger... ikke farlig... men sist sa jordmor at det kunne tyde på en soppinfeksjon....
Gjest Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Jeg har hatt spor av blod i urinen omtrent fra første kontrollen jeg var på. Jeg har spurt både damene på lab'en og legen min om hva det kan komme av, men de har ikke villet spekulere i det. De har derimot sagt at siden det bare er spor av blod, så er det ingen fare. Nå har jeg derimot hatt uvi. Fikk utslag på nitritt ved forrige kontroll hos jordmor. Så da fikk jeg penicillin og jeg håper at den har tatt knekken på uvi'en =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå