Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Sikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i det hele tatt et navn?

Langt ifra min smak :-S

Skrevet

Skal en eventuell søster hete Sol da kanskje??

Neeeeiii.... syns det var litt tøysete jeg da.

Skrevet

Eh...ja det er faktisk et jentenavn:-))

Skrevet

Er faktisk 34 stk som heter det i Norge men fint var det ikke.

Skrevet

Det kunne jeg aldri kalt mitt barn!! Ikke min smak i det hele tatt!!!

Skrevet

Sikle...??

Skrevet

Av og til lurer jeg på om det er om å gjøre å ha mest mulig spesielle navn på ungene sine. Utrolig mye rart å se og høre...Sikke syns jeg var noe av det teiteste forslaget på navn jeg har hørt på lenge.

Skrevet

Kjente en som ble kalt det en gang men det var kallenavn for Siv-Katrine. Syns det er mer et kallenavn enn et ordentlig navn...

Skrevet

spesielt navn, men liker du det, velger du det :) mange flåsete svar her.... men her jeg bor er det en butikk som heter sikke blomster og interiør

Skrevet

Har aldri hørt det navnet før. Tenkte umiddelbart dansk jeg, ettersom det betyr "sånn en" eller "hvilken".

Syns det var et uvanlig navn, men det meste kler nå søte små barn uansett :)

Skrevet

Tenker på klesmerke Ej Sikke Lei eller hva det nå heter jeg. Kunne ikke brukt det navnet selv, men hver sin smak:)

Skrevet

synes det var fint, men er enig i noen her at d er mer som et kallenavn enn ordentlig navn. men uannsett var det fint;)

Skrevet

joa alt kler søte små, men de skal jo hete det hele lvet da. Men er du for navnet så bruk det, men jeg syns det var veldig spesielt

Skrevet

Grufullt. Rett og slett helt forferdelig navn. Der fikk du min mening, akkurat som du ba om.

Skrevet

Var ikke helt fan av dette navnet, nei..

Jeg tenker på at det lett kan bli ufine kallenavn av det.. Sikle, slikke osv.. Men det er bare min mening...

Skrevet

Selve navnet er ikke så ille det synes jeg da, men jenta som har det navnet er jo forhåndsdømt til å bli mobbet pga navnet. Jeg synes det er synd at vi som kommende foreldre skal måtte tenke over hva vi kaller barna våres, i et desperat forsøk på å forhindre navnmobbing, men det er nå engang sånn at barn mobber barn med navn som rimer på andre ting. Og barn er fæle til å finne de styggeste ordene som rimer på andres navn. Selv har jeg aldri blitt mobbet for navnet mitt, men jeg har fått høre noen "morsomheter" i forbindelse med mellomnavnet mitt - Therese. Mor Therese er mye brukt. Også var det søskenbarnet mitt som ikke klarte å si Therese da hun var liten, så da ble det terasse =P Hun selv ble kalt Bille og Persille.. (opprinnelig er navnet hennes Pernille).

Jeg synes oppriktig at dersom HI og hennes familie liker navnet Sikke, så skal de gå for det. Det er de som skal navngi barnet og som skal oppfostre barnet sitt. Selv om mange kanskje synes det er et veldig uvanlig, og litt rart kanskje, navn så skal ikke dere bry dere om det, dersom dere virkelig liker navnet.

Skrevet

Veldig spesielt... Trodde heller ikke det var noe navn. Blir kanskje mer vanlig etterhvert, men ville nok ha tenkt meg godt om før jeg valgte det. Hva med Rikke?

Skrevet

Blir litt lavmål å si at et navn er for teit, dumt, osv. altså! Dersom foreldrene liker spesielle navn, la dem få kalle barna det. Det er vel ikke slik at det navnet du gir barnet ditt, er for å tilfredstille omverdenen? Du må jo like navnet også! Synes det er værre med poppisnavn nesten jeg da...

Til det du spurte om. Skal innrømme at jeg aldri har hørt om navnet Sikke før. Det er vel ikke norsk? Tror det er et navn som man må smake litt på først. Jeg synes faktisk det var litt pent:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...