Gå til innhold

Simo duo eller kombi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde egentlig bestemt oss får simo dua da den har større bag og er litt lettere enn kombi vognen, men så sier alle rundt meg at jeg må kjøpe kombi istede...hva mener dere?

Jenta kommer til i begynnelsen av juli, og jeg håper på å få brukt bag vognen lengst mulig utovere vinteren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt samme problem, men har kommet frem til at jeg velger duo vognen. Dette pga plassen da lillemann kommer i midten av Juli, og da vil vi jo trenge en stor bag utover vinteren. Jeg har også funnet ut at bagen i kombi vognen har jeg egentlig ikke bruk for, da jeg har bilsete som kan bæres med inn i huset når jeg feks er på besøk . En annen ting du bør tenke på, er om du må opp mange trapper eller om du kan kjøre hele vognen inn i huset når du har vært ute på trille tur å barnet sover. Vekten på duo bagen er tyngre enn kombi bagen så den kan bli tung å drasse opp en haug med trapper, når du ikke vil vekke barnet. Jeg er så heldig at jeg kan kjøre vognen rett inn i huset:-)..Ellers er faktisk duo vognen litt lettere en kombi vognen. Men til slutt er det jo smak og behag som bestemmer igrunn. Begge vognene er jo super fine og utseende er jo ganske likt igrunn .Lykke til med valget. Jeg vet det er vanskelig å bestemme seg.....:-)

Skrevet

Er veldig fornøyd med duo! Hva i all verden skal du med den bærebagen? Greit med stor bag når du skal ha vinterpose i vogna til vinteren, det blir trangt i kombien.

Skrevet

Takk for innspill :)

Jeg tror ikke at vi har behov for kombi bagen, for vi skal ikke bære barnet opp mange trapper, vi bor i enebolig. Vi har også bilstol som vi kommer til å bruke en del til å bære om det trengs.

Jeg tror det blir duo, med tanke på stor bag til vinteren...

Skrevet

Hei.. Jeg hadde kombi til de to første mine.. Med begge to måtte jeg fjerne bagen når de var rundt tre mnd.. Den ene av mine er født i juli. Så i oktober nektet han å ligge helt flatt og det ble for liten plass i vogna.. Så jeg solgte den vogna. Og denne gangen skal jeg kjøpe meg duo vogna.. Venter barn i oktober.

Skrevet

Generelt er kombi-vogner utrolig mye tyngre enn duo-vogner da. Hadde ville valgt duo.

Skrevet

Har hatt Simo kombi og har gått for Emmaljunga duo denne gangen. Simoen syns jeg ble for myk og slarkete etter hvert.

Jeg ville også ha duo denne gangen fordi bagen er større og mer solid.

Synes bagen på kombivogna satt så løst i sportsdelen. Men det er sikkert utbedret på de nye vognene.

Den eneste ulempen jeg ser med duovogna er at man må ha sportsdelen stående lagret mens bagdelen brukes. Med liten bodplass var det ikke aktuelt med duovogn til forrigemann. Nå bor vi i hus og har bedre plass :-)

Skrevet

Vi har Simo kombi, og den bagen er mer enn stor nok for en voksipose. Det holdt hvertfall hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...