Gå til innhold

Savner dere røyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner dere røyken? Jeg savner den veldig. Fant ut jeg var gravid for en uke siden og bestemte meg for å ta en siste røyk før jeg sluttet. Nå har jeg holdt meg siden ( hatt et lite tilbakefall) og jeg blir ikke noe mindre røykesugen:( mye av tiden går med å tenke på at nå hadde det vært godt med røyk og lignende.

Siden jeg ikke er kommet så langt på vei heller ( 6+3) synes jeg det er veldig vanskelig. føler liksom ikke helt at det er noe inne i magen.

Noe som har følt det på samme måten før eller har noen erfarninger å gi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke! Men røykte lite, da. Mest på fest.

Savner alkohol!!!! Ikke fyll altså, men "kose"-alkohol. Tenker på det hver dag, særlig nå som våren kommer, iskald hvitvin og deilig sprudlende champagne.

Er vant til vin på alle jentesammenkomster, alle kosemiddager med kjæresten, søndagsmiddager hos mamma og pappa eller svigers, jobbmiddager, et glass rødvin og en god bok eller en film...

Kjeder meg ordentlig uten.

Skrevet

Savner den ikke i det hele tatt!!

Jeg slutta heldigvis å røyke når jeg sluttet på p-pillen, ville ikke vente til jeg ble gravid og måtte slutte. Tror det blir vanskeligere da, for man føler at man ved å slutte å røyke må ofre noe.

Jeg leste boka til Allan Carr, Endelig ikke-røyker. Den var veldig motiverende. Selvfølgelig hadde jeg røyksug de første dagene, men jeg visste godt at det verste suget var psykisk, og dermed var det lettere å ignorere det. Og det gikk fort over. Faktisk så syns jeg det var overraskende lett å slutte, antagelig fordi jeg var veldig motivert siden jeg håpet på å bli gravid.

Nå er det gått 2 1/2 år siden jeg sluttet, og angrer ikke en dag!

Du er kjempeflink som har sluttet! Fortsett med å være sterk, det er det beste både for deg og det vidunderlige underet som vokser inni deg nå! Og selv om du ikke kjenner deg spesielt gravid ennå, så kommer det snart. Og du kommer til å være lykkelig for at du sluttet! Og snart går suget over!!! Bare husk, nå etter en uke er det fysiske behovet borte fra kroppen, det du sliter med nå er innbillningen om at du trenger røyken. Og det gjør du ikke!!!

Lykke til videre =)

Skrevet

Jeg røyka i svangerskapet jeg.. Ikke FAST men av å til, må si jeg angrer, men jeg har da en nydelig og frisk gutt.. hehe.. :) Men skal nok slutte om jeg blir gravid igjen.. Får håpe jeg har litt mer viljestyrke da :)

Skrevet

Jeg slutta for litt over et år siden, og savner ikke røyken. Jeg leste også boka til Allen Carr "Endelig ikkerøyker". Den kan virkelig anbefales! Har lest andre "røykeslutt-bøker", men de har ikke funka for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...