yh Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Veide ca 55 før graviditeten. Er i uke 23 nå og veide 59,6 på onsdagen. Nå veier jeg 58,4.. Synes det er rart jeg har gått ned i vekt.. Veid meg før jeg har spist begge gangene. Noen som har opplevd dette?
Nesta_L med guttebebis Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Det er vanlig at vekten svinger et og to kilo hver dag og fra dag til dag, både når man er gravid og ikke. Jeg ville ikke tatt det særlig hardt :-)
Vannekanne Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Ja hallo, helt normalt! Jeg kan gaa opp og ned saann ca 3 kg paa et par dager, ikke for jeg legger paa meg og tar av, men hvis jeg for eksempel har gaatt mer eller mindre paa do, har mer eller mindre vann i kroppen osv. Heeeelt normalt. (Bare proev aa tiss foer aa etter du veier deg saa ser du hvor stort utslag noe saa lite kan faa paa vekten).
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 dEt kommer jo selvfølgelig an på hva du har spist/ drukket de dagene, og hvordan aktivitet du har vært i Noen dager veier jeg mer enn andre, og d er som regel de dagene jeg har vært i lite aktivitet drukket lite, og spist "tung" mat jeg veier mest...
Deneb Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg har gått ned 6 kg på 4 uker. Vært mye kvalm og kastet opp. Legen sa at det ikke var farlig for fosteret, for det fikk næringen sin uansett om jeg spiste eller ikke )
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Næring får den uansett om du spiser eller ikke ja, men, da er det næring den får som er tæret av fettet ditt, og tror du det er særlig bra? neppe...ville nok fått i meg skikkelig næring(MAT) om alt kommer opp igjen finnes det jo nok av væsker som har rikelig med næring=) melk, sjokomelk, juice, smoothies=)
morijuni Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 farlig med digitale vekter. Med go gammeldags vekt og litt nærsynt, ville du ikke sett at du hadde gått ned. Tror neppe det er så mye å bekymre seg for.
temine Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Om du skal ha en nøyaktig vekt bør du veie deg på morgenen før du har spist mat. Først da blir det noenlunde det samme hver dag. En dag i uka er mer enn nok å veie seg, om man gjør dette ofte. 2-3 kg i forskjell på fra dag til dag er helt vanlig da, kommer an på hva du har spist/drukker og hvor mye du har bevegd deg og gått på do i dagen/dagene før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå