Gå til innhold

Noen som kan noe om lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvor lavt det skal være før det er snakk om å ha lavt blodtrykk?

Jeg var hos jm på fredag, og da sa hun at jeg hadde et lavt og fint bt. Vanligvis sier hun tallet, men ikke denne gangen. Jeg tenkte heller ikke noe mer på det. Før nå... Ble nyssgjerrig, og sjekka helsekortet mitt. 105/60... Aldri hatt så lavt bt før jeg. Har alltid ligget på 115/75-120/80.

Hun sa jo det var bra, så da er det vel det men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt lå på 80/50 da jeg var gravid.

Skrevet

Det er heilt fint, det blodtrykket der:) Eg har ca 110/65 som normalt:)

BT varierer ofte frå gang til gang, fordi ein kan ha gjort ulike ting i forkant. Er ein f eks litt nervøs/stressa, har vore aktiv rett før osv, så er det litt høgre enn om ein har tatt det heilt rolig rett før ein måler:)

Skrevet

Åh, såpass ja! Hva sa legen til det da? Var det greit?

Jeg har ikke peiling på detta, om hva som er lavt og hva som er normalt...

Skrevet

Ja, jeg vet det kan ha noe å si, men bare syns det var så rart at det var lavere enn vanlig, og ikke høyere. Men er det et fint bt, så er det jo ikke noe som er bedre enn det! :)

Skrevet

jeg lå på 80/50 da jeg gikk med barna.

men har bestandig hatt lavt bt da. legen sier det ikke er farlig,men kan slite med svimmelhet da. å det gjør jeg..

fikk tips om å spise mye lakris:)

Skrevet

Jeg har 90/50 til vanlig, og har ofte blodtrykksfall. Det er visst lavt.

Har hendt jeg har gått i gulvet et par ganger ja ;-)

Skrevet

Det er ikke så uvanlig at blodtrykket blir lavere når en går gravid, det sa legen min ihvertfall...

Jeg har også lavt blodtrykk til vanlig, det er arvelig, både mamma og morfar har også det, da jeg gikk gravid ble det enda lavere. Legen spurte meg mange ganger hvordan det var å ha så lavt blodtrykk, om det var veldig plagsomt osv, men jeg er jo vant med det så det er ikkenoe problem. Har aldri kunnet hive meg fra liggende og opp i stående for at ta telefonen for å si det sånn, da svartener det fullstendig.. Trøsten er at det er ufarlig, værre med dem som har høyt blodtrykk. Husker i farten ikke hva jeg hadde i svangerskapene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...