Nusseline♀♀♂ Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Bare lurer på om dere har tro på bekkenløsning? Eller er damene med bekkenløsning også en gjeng med hypokondere? Min tidligere lege som er Tysk sa at dette var en tullediagnose og at den kun eksisterte i Norge. Men jeg vil vel tro at mange av dere mener noe annet? Bare lurer..
Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 hahaha ja den var god:) Bekkenløsning er også en fin hypokondersykdom ja:)
Cat.68 Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Eller Kiss-kidd på barn, eller øresus, osv,osv Mange sykdommer som ikke finnes fordi vi ikke kan se dem.
Sjokoladekaka Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Dette blir slik som det har vore med psykiske lidingar. Det går heller ikkje an å måle eller finne på blodprøver/Rtg. Men det betyr ikkje at det ikkje eksisiterer..... Og det samme er med kjenslene/tankane våre, kan ikkje finne det heller på blodprøver/Rtg.... Men dei er der:) Det er faktisk ikkje alt legevitenskapen har oversikt over, sjølv om dei likar å innbille seg og andre det til tider:) Og så finst det den typen mennesker som ikkje trur på slikt, før dei sitter der med det sjølv;)
AnneM. Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Jeg tror, helt alvorlig, at ME er en diagnose legene setter for å slippe sutrete pasienter. Med andre ord tror jeg ikke på ME. Jeg tror alle disse stakkars pasientene har andre sykdommer som legene ikke finner, og så, for å slippe å lete lenger, så setter legene den enkle diagnosen ME. I virkeligheten handler det kanskje om binyresvikt, hormonsykdommer eller annet som kunne vært behandlet, om legene bare hadde giddet å gjøre jobben sin, nemlig å diagnostisere. Jeg er enig med den tyske legen i at ME ikke finnes, men at det faktisk bare er norske leger som er late og bortskjemte og ikke ønsker "vanskelige" pasienter. Alle dere som har ME-symptomer - STÅ PÅ KRAVA og KREV at man leter etter de "skjulte" sykdommene bak utmattelsen. Dere har rett og krav på skikkelig behandling.
AnneM. Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Cat. 68. Kiss-Kid er en diagnose man KAN se, f.eks. på røntgen og ved skjevheter i skjelett, mm. Det er noe HELT annet. ME er en tullediagnose legene har funnet opp for å slippe å bruke tid på pasienter med symptomer man ikke lett kan finne årsaken til. Egentlig feiler disse pasientene andre sykdommer. Sannsynligvis kunne de hatt normale liv om de hadde fått rett behandling. Og ja, jeg vet hva jeg snakker om, for jeg ble nesten diagnostisert med ME i Norge før jeg kom meg til utlandet for utredning og de fant den egentlige sykdommen min. Som jeg nå får hormontilskudd for, og som ikke plager meg noe som helst i det daglige.
Sjokoladekaka Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Og kva er årsaken til at du ikkje "trur" på det, då? Det var ein gang alle trudde at jorda var flat...... Og at barselfeber IKKJE skuldast at legen gjekk frå sjuke/døde pasientar og rett over til fødande utan å vaske hendene.... Han som sa det høgt første gangen, havna på "galehus", innlagt av dei andre legane.... Får håpe du ikkje får liknande symptom, då Det er stor sannsynlighet for at legen då vil sette diagnosa ME på deg også Det er jo det samme kva ein kallar det, symptoma er der jo uansett. Og det til og med utan diagnose:) Og det er faktisk ikkje alltid legane veit kva som er årsak til ting. Der er grenser innan legevitenskapen også. Det går jo framover, men alt er ikkje kartlagt, veit du:)
AnneM. Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Om du leser mine andre innlegg på siden, så ville legen sette ME-diagnose på meg for 2 år siden. Jeg nektet, og dro til utlandet med pappas penger, og der fant de sykdommen jeg EGENTLIG hadde. Nå er jeg frisk som en fisk, men får fortsatt medisinsk behandling. Derfor tror jeg ikke på det. Det er bare en sekkepost legene plasserer "vanskelige" pasienter i. Pga. latskap og ignoranse. Som å feie støvet under teppet.
AnneM. Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Og, ikke misforstå meg - jeg er SIKKER på at mange er syke med diffuse symptomer. Det er legenes latskap jeg er sint på, ikke pasientenes. Legene bruker ME som en hvilepute for å slippe å jobbe for å finne den egentlige sykdommen pasientene lider av.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg. Samboeren min fikk ME diagnose for mange år siden, men han har aldri trudd det har vært ME han hadde. Han har fått påvist candidasykdom for noen år siden og tror selv at hans plager gjennom mange år er relatert til dette. Helsevesenet i norge finner jo ikke noe galt med ham...ingen tester som viser noe som helst. Han gikk til en lege som også har tatt utdanning innen alternativ medisin. Hos ham ble det tatt blodprøve som ble sendt til USA. Det var denne blodprøven som påviste Candida. Diett har vært tingen for samboeren min, men frisk er han ikke blitt, men bedre. Han er ikke slik rammet at han trenger å ligge i et mørkt rom osv. Men sliter med elendig hukommelse, utmattet og konstant sliten, ingen initiativ, TTT, og ingen sexlyst............. Hjelper liksom ikke å stå på i helsevesenet heller, for de finner jo ingen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå