babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Tenkte man kanskje kunne være til oppmuntring for hverandre.. Jeg var 52 kilo før graviditeten, og har gått ganske fort opp til 57-58. Vekten har ligget stille der en stund, så gikk den opp til 59, og i dag fikk jeg helt sjokk da vekten stod 60,3!! jeg er i 16 uke...begynner på 17 uke på onsdag..
stratosen_er mamma_ Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 synes ikke du skal bekymre deg for det i det hele tatt...du er jo ganske tynn og lett fra før og da legger man raskere på seg i begynnelsen....jeg veide 75kg før jeg ble gravid nå er jeg 81kg og i uke 23....jm sa ingenting om at d var mye..og det er jeg sikker på at hun ikke gjør til deg heller....kos deg med graviditeten!!!! og ikke tenk på kiloene som kommer.viss du har et ganske sunt og variert kosthold så går d nok helt fint:) klem
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg spiser ikke mye, i går f.eks. så hadde jeg 2 brødskiver, i liten salat med kylling, 2 kopper kakao og 3 pølser med lompe. idag har jeg vært mer usunn og hatt 2 knekkebrød, og 2 kvikklunsj siden jeg stod opp. =/
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Du må ikke bekymre deg så fælt for dette, ei på jobben min som har vært gravid 2 ganger var like slank som deg, hun ble kjempesvær i graviditeten men bare noen uker etter var hun like slank og fin! Når kroppen er veltrent i utgangspunktet er det mye lettere å få fasongen tilbake. Magen hennes er like flat og fin igjen på rekordtid!
stratosen_er mamma_ Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 dessuten så trenger man litt når man skal amme...det tærer masse på kroppens ekstra kiloer...Husk at barnet må ha mat, jeg blir veldig uvel og rart i kroppen og jeg merker at d blir lite aktivitet på den lille når d er lenge siden jeg har spist.... kos deg i sv.skapet og nyt det..kiloene kan du heller tenke på etterpå
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2008 Takk for oppmuntringer damer=) Men er jo selvfølgelig ikke no gøy å legge på seg mye uansett..allefall ikke når man ser de fleste andre legger på seg så lite, og gjerne også går ned.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Jeg er i uke 25 og gått opp 8 kg..og de kom vel etter uke 19...nå går jeg opp ca. 0.5 i uken..hjelp! Kommer sikkert til å sitte i rullestol på slutten:) Men koser meg! Stresser heller med å gå ned når jeg har født babyen:)
lana<3 Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Hvor høy er du babygullz? Jeg er 170 og veide 52 kg jeg også før jeg ble gravid og ifølge: http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain Så skulle jeg legge på meg 22 kg i svangerskapet og er nå helt i rute jeg. Virker som de som er spinkle fra før av legger en god del på seg mens de som er store fra før av legger nesten ingenting på seg. Jeg legger også på meg rundt et halvt kilo i uken og er nå 62 kilo...så det har blitt 10 kilo totalt og jeg er nå i uke 18....
Berta_78 Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Hei babygullz! Er 168, veide 52-53 kg før gravid. Nå i uke 25 har jeg gått opp litt over ti kilo tipper jeg (har ikke vekt), og vekten bare øker. Har lagt på meg jevnt, sier seg selv at 10 kilo ikke kun sitter på magen ;-) Da jeg fant ut at jeg var gravid i uke 9 eller så hadde jeg allerede lagt på meg litt (en av grunnene til at jeg tenkte jeg var gravid), men legen sa selv da at jeg ikke var helt godt rustet for graviditeten og at jeg burde legge på meg en god del. Hun sa til kjæresten min at vi måtte gå rett på Mcdonalds og bli der.. Har man lite å gå på, legger man på seg mer. Husk at naturen (heldigvis) driter i om man er slank eller ikke, det som er viktig er at kroppen har reserver til å bære frem barnet. Synes det er knall at kroppen min funker. Jeg antar du også har høy forbrenning og er jevnt aktiv siden du også er på den tynne siden. Det forandrer seg ikke. Når vi har født og ammer, brukes de reservene vi har bygget opp. Selvfølgelig er det rart å se at alt eser ut, men det er likssom en del av dette. Jeg synes det er kjempekoslig å komme hjem til kjæresten min som roper "hei tjukka!" og later som han ikke klarer å løfte meg mens han har verdens største smil om munnen :-)
Gjest Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Jeg er 164 høy, og veide 65 kg på 1. kontroll i uke 10. I morges, i uke 27, veide jeg 73,1 kg. Stresser ikke så veldig med det, jeg. Håper jo selvsagt at vekta skal stabilisere seg litt, men noia får jeg først når jeg runder 80 kg, som er "max" i løpet av svangerskapet, i mitt hode. Akkurat nå gleder jeg meg bare til at ungen kommer, så jeg kan ut og jogge! Da triller nok kiloene av fort.
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2008 jeg er bare 158 cm...så jeg skal absolutt ikke legge på meg så mye som jeg har gjort i følge den der.
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Jeg melder meg inn i denne klubben!! Er 160 cm høy og veide 52-53kg før jeg ble gravid. Gikk fort opp til 56kg, men lå rolig der en stund. Men de siste par mnd har jeg gått opp til 65 kg, og det er ikke noe morsomt! Det eneste som passer meg om dagen er joggebukser. Har ikke sjangs til å få plass i en olabukse selv om det er olabukser jeg liker best å gå i.. Er nå 23+3.. Men prøver å tenke at røyken har en del skyld her! Sluttet å røyke når jeg ble gravid, men har fortsatt "suget", noe som gjør at jeg kanskje spiser litt mer enn jeg vanligvis ville gjort..
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. april 2008 Jeg gikk også fort opp til fra 52 til 56, er 158cm.så fort at jeg nesten ikke rakk å få det med meg...stangerte seg der et lite øyeblikk, så vippet jeg mellom 57 og 58 en stund. Så bang en dag var d 59, og i dag var d 60,3...er 16fullgåtte uker på tirsdag. Jeg tror ikke røykekutt hos meg er den største årsaken...det er vel jeg sm gir oftere etter for lysten på en skolebolle enn jeg gjorde før, med den tanken på at jeg er gravid og skal kose meg.... :0) Får uansett håpe vi får den kroppen vi vil ha når vi er ferige da=)
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 huff, ja.. er ganske flink til å gi etter for søtsaker her også! prøver å spise frukt og grønt istedet, men så detter jeg helt av og dytter masse annen drit i tryne! hehe... jeg kan fint sitte å planlegge neste måltid mens jeg spiser! får vel bare begynne å trene når jeg er ferdig, så går vel det meste av håper jeg!
anette&tutta mari :) Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Mamm: jeg er i uke 26 når og har også gått opp 8 kilo. Er 163 høy, veide 56 før jeg ble gravid, veier nå ca 64. Men det synes bare på puppene og magen.. og i ansiktet.. ellers synes det ikke så mye:)
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. april 2008 Hhehe=) Jeg har et ganske bra opplegg med trening og kosthold for å få den kroppen jeg vil ha, men det er jo nettop det at jeg ikke KAN gjøre det nå som jeg er gravid..da riskikerer jeg nok babyen, og det har jeg jo ikke lyst til.. Men det er d som irriterer meg, at jeg faktisk vet godt at jeg kan, jeg har en god plan jeg vet funker fett, og jeg vet jeg har viljestyrken...men er gravid så kan ikke bruke det... Men jeg synes det klart er viktigt å tenke på babyen. og at vi må kose oss...desverre er d likevel tungt og trist å legge på seg..
lillemagen med guttebaby : ) Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 Hei hei jenter Ja... da tar jeg deres "få" kg og høyner med ei vektøkning på 17 kg i uke 28 : ( Jeg veide 55 kg er vell ca 1,63 cm... Jeg hater å gå opp så masse i vekt, skjønne jo at det godt å ha litt i ammeperioden sånt, men jeg skal jo ikke amme i 2-3 år!!! Gikk opp ca 16 kg med første mann for 6 år siden, da røyket jeg. Og nå raser jeg forbi i full fart og har enda ca 3 mnd igjen balle på meg flere kg. Har sluttet å røyke da. Så ser jo helt vill ut i blikke etter hvert måltid på leiting ett noe anna å putte i munn. Uff.... gleder meg til jeg kan løpe og slite av meg disse kiloene, nå klarer jeg ikke å gå en tur en gang før magen blit vondt og hard. Men ukene går..... og gleder meg til lillegutt kommer... og "suger" av meg kiloene hehe... han skal i allefall bli god å mett etter hver måltid : )
L@boline Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Jeg er i uke 22 og hadde gått opp 8 kg sist jeg var på vekta. I likhet med mange her var jeg veldig slank før jeg ble gravid så det er vel ingen krise. Men jeg kan ikke si jeg føler meg helt vel med det ekstra som ikke er magen. Men jeg la på meg i samme hastighet sist, og ett år etter var alt borte, så da satser jeg på at jeg får det av meg denne gangen og :-)
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 20. april 2008 #19 Skrevet 20. april 2008 Har nå sett på bilder av deg og du ser jo helt lekker ut! så tror ikke du har noe å beskymre deg over! jeg er bare 1.57 og veier allerede 68 kg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå