Gå til innhold

Ang barnehage, hva ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se ut som vi muligens får to valgmuligheter.

1. Det ene er en familiebarnehage som legger vekt på dyreliv, 5 barn, 1 voksen samt en førskolelærer ansatt i 16% stilling.

2. Det andre alternativet er en privat idrettsbarnehage, barn fra 0-6 år, men kun en avdeling.Ca 30 barn tror jeg.

Jenta mi vil være ca 16 mnd når hun begynner i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg hadde gått for familiebarnehagen. For 30barn på en avdeling er MYE. Men hva vil du helst barnet skal lære? Er jo morsomt med idrett, og da er du sikret plass helt till hun begynner på skolen. I en familiebarnehage er du ikke garantert at vil eksistere for alltid. Men hva med å spørre om du kan få være der noen timer og se hvordan de løser forskjellige problemer og hånterer ting?

Skrevet

jeg tror jeg hadde godt for familiebarnehagen, rett og slett fordi jeg ikke syns noe om avdelinger med barn fra 0-6 på samme avdeling.

Skrevet

uten tvil familiebarnehagen!!!!

Skrevet

Når hun er så liten så ville jeg valgt familiebhg. Idrettsbhg passer bedre for større barn tror jeg ;)

Skrevet

Ville ha valgt den idrettsbarnehagen. Synes den familiebarnehagen blir som dagmamma jeg. Og så har jeg utrolig dårlig erfaring fra familiebarnehager at jeg ville aldri aldri valgt det for barna mine(igjen)

Avdelningsløse barnehager har som ofte 'grupper' eller lignende barna er indelt i, så det er ikke et kaos med stendig 30 unger på samme sted.

Skrevet

Nesten som å velge mellom pest og kolera jo hehe :)

Vet ikke hva jeg ville ha gjort, med 30 barn på en avdeling kan det jo lett bli til at de voksne ikke ser de små så godt, men jeg er ingen fan av familiebarnehager-...

Neeei, jeg tror jeg ville ha gått for idrettsbarnehagen, de MÅ jo faktisk ha et visst antall voksne på små barn og et anntall for store barn så det vil vel være like mange voksne som hvis det var flere avdelinger så..

Vanskelig valg :)

Skrevet

Den ordentlige barnehagen. Selvsagt.

Familiebarnehager er for meg minst like ille som dagmmama; fem småbarn på én voksen er alt for mange; og den pedagogiske oppfølgingen svak.

Skrevet

Idrettsbarnehagen helt klart!!:) Syns også det hørtes lite ut med 16% pedagogisk oppfølgning i familiebarnehagen, det er jo ikke en dag i uken engang.

Skrevet

Jeg hadde gått for barnehagen. De er garantert inndelt i soner eller grupper etter alder og behov, dere får èn fast fra personalet som primærkontakt, pedagogikken er mer håndfast og et viktig poeng: en barnehage er mer troende til å bestå til jenta di begynner på skolen, dermed slipper dere å bytte barnehage om familiebarnehagen plutselig avslutter.

Skrevet

Helt klart nr 2. Har ikke troen på att 5 på 1 blir så bedre fulgt opp enn 30 på litt fler voksene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...