Ønskebaby08*12 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg skal til ordinær UL den kommende uken, gruer meg noe helt sykt. Jeg er 18+6 UL dagen, og har hittil ikke hatt noen form for komplikasjoner som skal tilsi at ikke alt er bra. Likevel, jeg greier ikke å la være å tenke på alle "hvis om", "tenk om ". Man leser jo om så mye på internettet, så jeg må nok innrømme at tankene blir litt påvirket, men nå skal det vel sies at det er vel sjelden at det går galt på denne tiden i svangerskapet. Jeg har ikke vært på UL tidligere, eller hørt etter hjertelyd, så det mitt første "møte" med babyen, og det gjør nok at jeg er ekstra nervøs nå. Er dette normalt, jeg har alltid tenkt på UL som noe fint, nå er jeg bare engstelig, og jeg kjenner jeg ikke gleder meg. Andre som har opplevd noe lignende?
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 hei! Det er helt normalt at man får helt rare tanker før man skal til helt normale undersøkelser. Du er nok kjempe nervøs, første gangen jeg skulle til ul sov jeg ikke hele natten. Lå å spekulerte og tenkte masse, tenkt om/hvis. Ble tatt i mot av en kjempe hyggelig jordmor, som hadde en lege med seg på opplæring. Vi fikk en hel time på ordinær ul da legen ikke fikk alt sikkelig til, jordmor måtte til slutt ta over. Skal på ul i slutten av neste mnd og må si at denne gangen gleder jeg meg mere og har ikke mange sånne negative tanker. Dagen før kommer jeg sikkert til å grue meg en del, men jeg tror du kommer til å få en kjempe flott opplevelse og noen tårer i øyenkroken det fikk meg og samboeren da vi fikk se henne. Lykke til å kos deg masse på ul, du kommer etterpå til å ønske å se Henne/han flere ganger. Det kan være lurt å snakke med samborer/mann om dere skal vite kjønnet. det er ikke alltid babyen ligger slik til at de finner det. Kos deg masse og lykke til videre
La vita è bella <3 Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg var dritnervøs før ultralyden, satt på venterommet svett i hendene, men med en god og positiv kjæreste ved siden av meg. Tror det lett kan bli sånn når man enda ikke er begynt å kjenne liv og heller ikke hadde hørt hjertelyden. Jeg hadde hørt hjertet i uke 15, men var likevel litt engstelig.. Men det gikk bra! Alt var perfekt med den lille! Hadde en helt super opplevelse, og det får helt sikkert du også!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 hei! har selv litt rare tanker, selv om vi har sett lille nurket i magen i uke 12 på tidlig UL..men er så redd de skal finne noe "feil" med den lille.. sist gang skjekka de bare at det var liv pga hørte ikke fosterlyden så de sendte meg liksågodt opp på kontroll med en gang.. men er ikke sånn at jeg gleder meg kjempemasse til ordinær UL.. gøy å se den lille men er alltid redd for at noe galt kan ha skjedd. jeg gru-gleder meg litt for å si det sånn. skal på UL om ca. halvanne uke. men jeg tenker som så, at hadde vi ikke kjent noe hvis noe gikk galt i magen?? blødninger, smerter o.l.. og det har ikke jeg hatt.. trøster meg med den. lykke til! det går nok kjempebra skal du se!
<3 mine søte små<3 Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Hei er nok helt normalt å grue seg/være spennt til ul. jeg skal også til ul denne uken, og har blandede følelser,, jeg gleder meg, gruer meg. får ikke sove om natten, drømmer om ul. hehe.. kansje jeg bare er rar:) men det skal bli godt å se den lille.. har vør føster lyd 3 ganger nå... skal bli godt å få se han/henne for første gang..
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Det er ikke rart man begynner å grue seg til UL, for man hører jo så mye forferdelig! Men jeg gleder meg så mye til å få se den lille dingsen jeg har i magen, at det overgår at fælt jeg hører..=)
Ønskebaby08*12 Skrevet 20. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2008 Det er nok litt skrekkblanda fryd, men jeg kommer nok ikke til å komme på bedre tanker før etter UL, tenker vel igrunn som flere har sagt at jeg ville merket om noe var galt, i form av sterke smerter, blødninger osv. Og så lenge jeg ikke har hatt det, bør jeg bare glede meg over graviditeten, og glede meg til å se den lille i magen :-). Men, skal innrømme at tanken på å få oppleve det værste en blivende mor nok opplever, å få beskjed om at det ikke er liv, overskygger litt akkurat nå. Det er ihvertfall godt å vite at flere har vært eller er i samme situasjon.
Hege27Ullern Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Ja Jeg gruet meg noe helt vannvittig, samboeren min hadde aldri sett eg så redd tidligere sa han før jeg skulle noe....må jo si at det gikk utrolig bra og vi venter en flott frisk baby, var en stor baby som vi må på ny kontroll for, men eler super frisk... vet ikke kjønnet ennå Var en befrielse å ha vært der. Ønsker deg lykke til, mange som har følt det samme som oss tidligere:)
trollmor85 Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 hei. jeg var på ultralyd på fredag og jeg grudde meg også kjempe mye. fikk ikke sovet natten før, men heldigvis var alt bra med babyen. jeg gledet og gruet meg veldig til dette, men det ble en kjempe opplevelse å se at babyen var en aktiv liten krabat og nå er jeg ikke så bekymret lenger, og kan endelig vise frem magen mer. så lenge du ikke har hatt noen form for komplikasjoner er nok alt fint med babyen skal du se. må ha lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå