Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Vi må oppgradere gjerdet vårt, det er pill råttent for å si det rett ut. Så til sommeren blir det utskifting! Fant dette på Maxbo's sider http://www.maxbo.no/?module=Webshop;action=Product.publicOpen;id=1065;level=4;template=vartsortiment_06;groupID=169 - men klarer ikke finne pris.... Noen som vet sånn cirka hva det koster pr "remse" a 180 cm??? Og hvordan gikk det å sette det opp? Dere støpte under stolpene, sant? Kom igjen, handywomen - håper på mange svar!! =)
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 anbefaler å støpe under stolpene ja. det blir rettere og finere da. og tåler mer... klatring, snø o.l... vi skal muligens bytte gjerde en dag også... men ikke i sommer... men her snekrer nok mannen selv.... alt blir i imprignert materiale. for det tåler mer og holder seg lenger.... men så er jeg gift med en tømrer da...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Hehe...søren at jeg var så lite taktisk at jeg giftet meg med en musiker! En tømrer hadde gjort susen nå ja=) Men har fått med meg at det er best med impregnert materiale ja, og så bør de ikke være flate på toppen (for å unngå at snø/vann blir liggende oppå pga råte). Takker for svar, 2b@rnsmor! =) Flere??
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Om du bruker impregnert må du ikke male det. Da flasser malingen av og det ser ræva ut. Men det finnes oljer du kan bruke på trykkimpregnert sånn at det får litt farge. Da stort sett brunt. Vil du ha hvitt gjerde anbefaler jeg beis, for når du maler ett gjerde maler du begge sider, dette gjør treet tett og det råner fra innsiden, du får svertesopp, grønske og styggedom ganske fort. Men da må du bruke ubehandlet treverk.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Tror gjerde koster rundt 250kr pr 1,8 meter. Varierer veldig i pris ut ifra hvor enkelt det er eller om det er et veldig pent gjerde. Men vil tro det ligger på rundt den prisen.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Å farsken, det vet du ja... Men kan man beise imp.materiale? Har hørt snakk om noe som heter "visir"...?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Vi satte opp gjerde for snart 2 år siden, men morfar som kom å hjalp oss. Vi støpte ikke.. Og det holde godt - var ikke med på å sette gjerde opp.. Men var med på å beise det. Vi beste det hvitt på inn og utsiden.. Så fint atte, men rakk bare ett strøk den sommeren. Så skal beise et strøk til i sommer.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Enig, vil jo helst ha det hvitt for syns det er finest... Brukte dere ubehandla materialer, Fru HottenTott? Bra nick, btw;-)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 ja, vi brukte ubehandlet.. Blei så fint atte... )
Northernlights Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Vi driver med gjerde akkurat nå. Vi gjør det selv,jeg og gubben. Men det tar kjempelang tid,pga helseproblemer. Det er slett ikke vanskelig! Vi betaler ca 12 kroner pr impregnerte stolpe,og setter dem opp med tre meters mellomrom. De blir sementert i bakken. Deretter setter vi opp en tynnere planke (impregnert) nederst,og en øverst, fra den ene stolpen til den andre. Så spikrer vi deretter opp stakittene (eller hva man kaller dem). Ikke noe vanskelig,selv om man er baker eller musiker. Et gjerde klarer alle å sette opp. =O) MÅ bruke en vater!! Så det blir pent og bent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå