Gå til innhold

får dere sove lenge en gang i blandt?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

sara våkner i sekstia, hver morgen..tar henne opp i senga med meg, så leker hun med dyna (veeldig gøy) i en halvtimestid, så står vi opp..

men skulle gjerne sovet ut litt en gang i blandt..

samboern sover veldig lett, og har en jobb som krever litt konsentrasjon, så han har lagt seg på stua ( den sleipingen) for å unngå å bli vekt til saras nattmåltid.

siden han ligger i en annen etasje, er det ikke lett å gi beskjed om at småen er våken, og jeg vil sove videre! han er utolig treig til å våkne..

og nå som jeg er forkjøla, merker jeg at jeg gjerne skulle hvilt litt mer!!

 

hvordan er det hos dere?

hva er "normalt"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her våkner den lille prinsen i 7 tiden ca. Da kan han ligge å jabbe i en halvtime, skikkelig skravelbøtte! :0) Tar han som regel opp i sengen og gir han litt mat og sover litt til. Står opp litt før ni som regel. Men det må jeg sikkert bare nyte så lenge jeg kan :)

 

Her står pappaen som regel opp og skifter bleie når han vokner på morningen, før lillemann kommer opp i sengen til meg. I ukedagene gjør han det vanligvis før han går på jobb. Det er herlig! Er helt slips kl 7 om morningen jeg altså, og da er det godt å få hvile seg litt lenger!

 

Tror at når vi ammer om natten også, så trenger vi litt mer søvn, og viss du er forkjøla i tillegg kan jeg godt skjønne at du savner å ligge litt frampå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett mannen min som tar henne hvis hun ikke vil sove sent på kvelden eller hvis hun våkner midt på natten. Jeg tar henne om morgene. Jeg er nemlig et a-menneske og fungerer ikke mellom midnatt og kl. 05.00. Våkner nesten ikke når hun griner en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagret litt fort, jeg..

 

har ikke så veldig bohov for å sove lenge, så lenge jeg kan legge meg tidlig. Bare hvis jeg har vært ute på fest - da prver jeg å sove til 10-11..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bytter på å sove i helgene. jeg er og blir ett b menneske.

men har eg ein urolig natt, så står sambo opp med begge guttane dagen etterpå.

minsten våkner mellom sju og halv 8 hver dag og da må jeg stå opp. men våkner han før sju, da står sambo opp med han.

 

men hva som er normal det vett eg ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og snuppa står opp ca 7 hver dag. Hun er gjerne våken halv 6 men det er alt for tidlig for meg :o) så heldigvis sovner hun igjen. Etter litt kos,lek og frokost sovner hun igjen rundt kl 9. Og da sovner gjerne jeg og,veldig godt å sove en times tid da. I helgene står pappan opp med snuppa og jeg får sove noen timer til. Litt pappa-datter tid alene er fint :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Esther sovner halv ti. våken mellom fem og seks får mat og sover til syv også tar jeg henne opp isengen så leker hun litt og sovner igjen og svoer til åtte da står vi opp og hun leker og tar en liten blund.

 

pappen er så trøtt om morgninen at jeg tar henne også har han svar for kvelds legging og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet står vi opp med storebror annankvar gong mannen min har fri eller begynner seint på jobb. Han våknar mellom 6 og 8. (Lillesøster søv til mellom 8 og 9, så då er det som regel greitt å stå opp.) I det siste har det stort sett vore mannen min som har stått opp først, i og med at eg er våken eit par gongar for natta og ammar, mens han søv.

 

Sambuaren din har full jobb, men det har jammen meg du og! Ta deg ein prat med han og få avtalt ein måte dåke kan få til ei litt meir jevn fordeling av "godene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappsen jobber skift her, så lenge han ikke har formidagsskift står han opp med begge jentene, når de vokner i 7-8 tiden. Når pappsen tar med største jenta til barnehagen, tar jeg over minste jenta ca kl 9.30. Men som regel er det sovetid for henne igjen da, så da sovner vi begge to i senga vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og lillemann står opp i 08tiden hver dag-sammen med pappa for da reiser han på jobb.

Men i helgene tar vi hver vår dag;) Sånn at begge får sove lenge i helgen;) Funker kjempe bra hos oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer jobber på havet, så han er borte 4 uker om gangen. Når han er hjemme bruker å sto opp annen hver dag. Er så godt å få sove litt lenger, selv om det ofte bare er en time. Hun våkner som regel mellom 7 og 9. Når samboer er på jobb og hun våkner veldig tidlig bruker jeg og ligge litt på gulvet sammen med henne, så når hun blir sulten/trøtt går jeg i sengen og gir henne mat, så sovner hun ofte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi legger seg 20.00 og sover til jeg vekker henne..gjerne i 9 10 tida, så får jeg gjort litt først... lar jeg henne sove,våkner hun ikke før rundt 12!!!! vet jeg er utrolig heldig,særlig siden det har vært sånn fra dag en. har bank i bordet i,ikka hatt Èn våkenatt enda, men til gjengjeld sover hun ikke på dagen da, og er full fres fra morgen til kveld..men da har jo jeg også nok energi til og holde samme tenpo=) vi tenker at vi får nyte det mens vi kan, for neste mann blir nok stikk motsatt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

legger prinsesa mi mellom 1930 og 2000, da våkner hun ca0100 å får 150ml med melk, og da sover hun til ca 0700 ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger Brage i 22- 22.30 tida... da sover han til morningen i 09.00 tida =)

de er vi veldig fornøgd med. Einaste vi ønsker er å få han til å sovne i 9 tida når storesøstra legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...