mastermind Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Vet at dette er et vanvittig teit spørsmål, men gikk i hele går med knip i magen nå og da, og litt stikninger. Fra ettermiddagen og ut over kvelden ble disse regelmessige, for å ta seg opp når vi la oss. Det var som kraftig mageknip i 40 sek-1min hvert 15 min. Stressa ikke noe med det for det var liksom ikke "vondt nok". Har hatt det gjennom hele natten, og har de i dag også. Har ikke tatt tiden i dag, og når jeg prøvde å ta tiden i natt sovna jeg... I tillegg gikk deler av slimproppen. Begynner med knip i magen som sprer seg litt nedover og bak i ryggen. Mini er aktiv imellom. Hvor vonde er de første riene? Vet at dette varierer fra person til person, men noen som har født før som greier å forklare litt hvordan de opplevde de første riene?
♥Mammatil3små♥ Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg opplevde de første riene som mageknip(kanskje litt vondere)...Våknet av d en morgen ,og trodde jeg hadde fått en eller annen sånn magesyke rett og slett... Etter to timer ble de vondere ,gikk lixom fra korsryggen og fremover magen... Ca en time etter d, begynte jeg og blø litt(veldig lite- mulig d var slimproppen som gikk litt etter litt) , da reiste vi til kontroll hos jordmor, og jeg hadde 3 cm åpning... Litt etter ble riene sterkere, mn ikke så vonde som jeg trodde rier skulle være- syns d på en måte virket som d var korsryggen som gjorde mest vondt(iallefall sånn jeg husker d nå)...Husker att jeg måtte sette meg ned på vei til ambulansen da,når jeg fikk rier ,så litt vonde var de vell... Men jeg hadde litt svake rier tror jeg, for syns ikke d ble sånn skikkelig,skikkelig vondt, før pressriene startet... Kanskje riene var litt som menssmerter blandet med mageknip og vondt i korsryggen...hehe:)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Høres ut som en begynnelse dette:) Slik begynte det hos meg iallefall. Det blir vondere etterhvert skal du se:)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Jeg synes ikke de første 6-7 cm er vonde i det hele tatt! Det er slik mine rier er da.. Kommer som stramme tak som kniper en stund i magen likosm. Andre igjen kan ligge med fryktelig vonde tak i 24 timer uten at de har fått særlig mer enn 2-3 cm åpning, så her er vi nok ytterst forskjellige! Det so er et sikkert tegn på rier er vel hvis de tar seg opp og blir vondere, og kommer oftere?
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg synes det er sterke menssmerter. Det begynner i det små, med mens-vondt i mage og rygg også blir det selfølgelig mer og mer.. Tar seg opp og tilslutt står man krokbøyd i dusjen eller henger over sin mann som prøver å gjøre så godt han kan..! Tid for å reise på sykehuset liksom. For meg er rier mensenvondt ganger 1000. Snart får du se din lille baby!!!!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 jeg pleier og si, at de første reine er mageknip som blir litt vondere før det blir bedre, og sprer seg bak til ryggen, de verste reien var mensen smerter gange 1000 som Juni-mamma for 2.gang! + vondt i ryggen!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 vanskelig og si,mine sist startet i ryggen,svakt og ble sterkerer og sterkere.Har rieren kun i korsryggen her og litt vanskelig og beskrive.
♥gullegull08♥ Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Hei:) Jeg fødte for tre uker siden og husker jeg i forkant spurte samme spørsmålet Hadde gått med kynnere siden jul og noen var ganske ubehagelige, så trodde flere ganger at ting var på gang.. Siste uken før fødselen økte de enda mer i intensitet, mer som menskramper.(men var kun modning) Men som sagt før ,det er stor forskjell på hva folk kjenner og tenker på som vondt.. Det som er riktig er at du vet det når det starter... selv opplevde jeg de første riene som veldig "skremmende" da de satte igang tømmingen og jeg begynte å skjelve mye,(var ikke helt forberedt på det). For meg føltes riene etter det som når enn tar muskelstimulator(bailaine o.l)musklene dirret litt(støtaktig)også var de av helt annen vondhetsgrad enn før. Men jeg fikk i tillegg veldig nedpress bak i halebeinet etterhvert, så resten av riene ble veldig preget av det. Masse lykke til Håper du får en like fantastisk opplevelse som meg
mastermind Skrevet 20. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2008 Takk for mange svar. Tar gjerne imot flere. Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Smertene har ikke økt og er ikke tettere, så det er vel en tidlig fase dette. Føler noe er igang. Håper det skjer noe løpet av de neste dagene. Er ikke plagsomt vondt enda, så går nok bra.
Nætte;mortil2 Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Mine rier startet på morgenen, men tok en god stund før jeg begynte å måtte konsentrere meg om pust og ha noe å holde i når de kom.. Var mer som det du sier, at jeg følte at dette var noe annet og mer. Så ble de sterkere og kraftigere etterhvert.. Men først da jeg hadde en seks-syv cm åpning syns jeg de ble så heftige at de ble vonde. LYkke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå