lille2 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg går på metformin pga insulinresistens og pcos. Nå er jeg gravid. Har fått så veldig forskjellige anbefalinger ang bruk at metformin nå. En lege sa slutt med det med en gang, en annen sa at det kunne brukes de første 3 måneder pga at det kanskje kan hjelpe på å forhindre abbort (mistet i ma i mars), og en siste gynekolog sa at metformin kunne brukes hele svangerskapet og kan hjelpe mot svangerskapsdiabetes? Noen andre med erfaringer og råd? Trenger det.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg er med på PregMet -studiet til Ezster Vanky ved St. Olavs. Har PCOS. Hun tester bl.a. ut om Metformin kan forebygge aborter og svangerskapsdiabetes hos oss med PCOS.Jeg vet ikke om jeg får Metmorfin eller placebo, men uansett skal jeg ta det hele svangerskapet. Ligger en del info på nett om PregMet-studiet. Lykke til!
lille2 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Noen flere som bruker metformin her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå