lille2 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg går på metformin pga insulinresistens og pcos. Nå er jeg gravid. Har fått så veldig forskjellige anbefalinger ang bruk at metformin nå. En lege sa slutt med det med en gang, en annen sa at det kunne brukes de første 3 måneder pga at det kanskje kan hjelpe på å forhindre abbort (mistet i ma i mars), og en siste gynekolog sa at metformin kunne brukes hele svangerskapet og kan hjelpe mot svangerskapsdiabetes? Noen andre med erfaringer og råd? Trenger det.
lille2 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. april 2008 Ingen av dere som bruker metformin?
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Hei Jeg bruker metformin av samme grunn som deg. Jeg har og mistet en gang og siden det er så forskjellige meninger om dette med metformin valgte jeg å bruke dette hele svangerskapet nå. Fått beskjed fra flere leger at det ikke kan gjøre noen skade uansett, dessuten minsker sjansene for å miste samt at det holder pco`en litt "i sjakk" i svangerskapet. Jeg er nå 30+2 og alt har gått fint så langt. Følte meg ikke komfortabel med å slutte på de denne gangen og heldigvis var det helt ok for legene mine:-) Lykke til:-)
lille2 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Hvor stor dose metformin bruker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå