Gå til innhold

spør her også jeg: dere som bruker linser..(utenom tema)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker til vanlig en dags linser, så når jeg bestilte meg månedslinser for en liten periode, glemte jeg å kjøpe med linseveske og sånn beholder...noen som vet om an alternativ løsning frem til jeg får kjøpt det til tirsdag?

hilsen en fortsatt tåkete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

månedslinser skal vel ikke tas ut? jeg bruker ukes linser og tar dem ikke ut, trenger ikke vask. Hvis jeg trenger å friske opp litt så bruker jeg fysiologisk saltvann...sånn som du sikkert har til babyens nese.

Skrevet

Hvis du har dagslinser fram til tirsdag ville jeg brukt det.. Månedslinsene må ligge i linseveske om natten(hvis det ikke er sånne linser som du sover med da:)...

Skrevet

Du kan bruke øyebadevann, om du har , eller koke opp vann og ha litt salt i (smak det til, skal smake som tårene dine og du trenger veldig lite salt).

Jeg bruker selv mnd linser, har gjort det i en mannsalder, og sover ikke med de (frivillig). Men nødløsning har jeg brukt ofte, og det funker helt greit :)

Skrevet

ja, og eggeglass eller annen liten beholder x 2, legg noe over.

Skrevet

Det er ikke bra nok å koke opp vann og lage saltvann selv! Det er bakterier og amøber i vann som ikke dør ved 100grader og som kan skade øyet! I verste fall kan man bli blind. For mange år siden anbefalte man å skylle harde linser under springen før man satte dem inn og det er en grunn til at man har gått bort fra det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...