C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg bruker til vanlig en dags linser, så når jeg bestilte meg månedslinser for en liten periode, glemte jeg å kjøpe med linseveske og sånn beholder...noen som vet om an alternativ løsning frem til jeg får kjøpt det til tirsdag? hilsen en fortsatt tåkete:
Legekjærringa Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 månedslinser skal vel ikke tas ut? jeg bruker ukes linser og tar dem ikke ut, trenger ikke vask. Hvis jeg trenger å friske opp litt så bruker jeg fysiologisk saltvann...sånn som du sikkert har til babyens nese.
Nenya^juni2010 Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Hvis du har dagslinser fram til tirsdag ville jeg brukt det.. Månedslinsene må ligge i linseveske om natten(hvis det ikke er sånne linser som du sover med da:)...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Du kan bruke øyebadevann, om du har , eller koke opp vann og ha litt salt i (smak det til, skal smake som tårene dine og du trenger veldig lite salt). Jeg bruker selv mnd linser, har gjort det i en mannsalder, og sover ikke med de (frivillig). Men nødløsning har jeg brukt ofte, og det funker helt greit
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 ja, og eggeglass eller annen liten beholder x 2, legg noe over.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Det er ikke bra nok å koke opp vann og lage saltvann selv! Det er bakterier og amøber i vann som ikke dør ved 100grader og som kan skade øyet! I verste fall kan man bli blind. For mange år siden anbefalte man å skylle harde linser under springen før man satte dem inn og det er en grunn til at man har gått bort fra det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå