Gå til innhold

Noen som kan sy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så mange harry mamma-jeans at jeg tenkte jeg skulle sy om et par av mine egne jeans om til mammabukser.. Jeg tenkte bare å sette inn en strikk et sted.... men hvor i bukselinningen gjør man det? I ryggen? På sidene?

Noen som har noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste vil nok være å sprette opp sidesømmene og sette inn et sidestykke der, men det blir veldig vanskelig å få det fint i linningen, for der må du klippe opp. Men så lenge det er en bukse du ikke har tenkt å bruke etter svangerskapet og du har lange gensere som skjuler linningen så går det nok bra! :)

Skrevet

Eller, du kan klippe av hele linningen på et par olabukser du er villig til å ofre for graviditeten. Kjøp jersey stoff i en farge som matcher (feks. mørkeblått til blå bukser), og sy på en litt bred kant av dette stoffet, der hvor linningen normalt ville vært...

Jersey stoff er "strechy", så da får magen plass til å vokse litt...

Ellers så kan jeg tipse om at jeg fant mamma ola bukser på H&M, uten en sånn kjempe kant av strech,som mange av buksene har, den går under magen, og er helt rett i bena. Ser helt ut som vanlige ola bukser når jeg har den på....

Skrevet

Takk for tips!

Jeg er villig til å ofre et par olabukser til svangerskapet så jeg kan føle meg litt fresh nå også.. Olabuksen er en Zara klassisk bukse som de alltid har, så jeg kan bare kjøpe en ny etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...