Gå til innhold

Hvis vannet går litt etter litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør jeg hvis vannet går litt etter litt? for litt av det gikk igår natt, også tror jeg litt gikk når jeg dusjet isted. men er ikke helt sikker. Er 38+5 idag og ble strippet på torsdag da jeg hadde 1-2cm. Har forresten redusert mengde fostervann innenfor det normale.

Men hvis det skulle vise seg at jeg har fått feks 3-4cm åpning, vil de gjøre noe med det da? Selv om jeg ikke har no rier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden for å få sjekket det. =)

Mener dem kommer til å sette deg igang etter en stund, om du har for lite fostervann osv. Vet ikke sikkert, men jeg var på sjekk på føden dagen før termin da jeg trodde jeg lakk.

Skrevet

De fleste sykehus lar deg gå i 2 døgn hvis babyen har det bra. Det vil uansett føles som at fostervannet går litt og litt for det fornyes hele tiden.

Lykke til med fødsel:)

Skrevet

Hvis du tror at en del av fostervannet er gått syntes jeg du skal ringe føden å få en sjekk. BLir vannmenden for lav så skal jo ikke barnet være mer en 3 dager i magen. Samme som hvis allt vannet er gått.

For det hender at fødsel ikk starter av seg selv selv om vannet er gått, så ta heller å få en sjekk å se at allt står bra til med barnet

Skrevet

Hvis vannet har begynt å sildre, så må du iallefall huske på at når det er en åpning ut, så er det en åpning inn også... Ikke ha sex og ikke ta karbad. Dette for å ikke føre inn bakterier.

På sistemann hos meg så lakk jeg vann i 9 dager før fødselen startet med rier. Det kom så lite hver gang, så jeg skjønte ikke at det var en vannlekksje på gang. Da var vannet blitt misfarget og gutten hadde en liten økning i infeksjonsprøvene etter fødselen. Men det gikk bra, altså!

Men ring føden, du. Spør hvor lenge du skal gå og sildre før de vil ha deg inn. De ønsker nok ikke å sjekke åpning mer enn nødvendig, også for ikke å føre inn bakterier.

Skrevet

Det skete for mig!!

Du må ringe føden, (skulle inn til kontroll, ta på bind, så de kunne lukte på om det var fv)

Bliver sat igang senest 3 dager etter vannet har begyndt og gå :-)

-vi fikk lap med hjem fra sykehuset hvor det stod på, da vi var på ul i uke 18.

-lykke til, nå ser du snart den lille :-)

Skrevet

takk:) skal ringe om noen timer så sambo får seg litt søvn.

Skrevet

Jeg holdt på å bli sendt hjem når vannet bare stømmet ut og hadde rier. Men siden det var så få fødene satt de modning piller på meg. Ring å hør med føden.

Skrevet

Det skjedde hos meg også og jeg ble satt igang 1 døgn senere. PÅ Rikshospitalet venter de max et døgn, andre steder er det visst vanlig med 2 og 3. Det ble forøvrig tatt blodprøver av meg jevnlig under fødselen og av barnet etter fødselen pga infeksjonsfaren ved langvarig vannavgang. Så ring føden!

Lyke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...