Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Han her i huset gjør ingenting husarbeid uoppfordret. Er så irriterende, ikke lenge før jeg kaster han ut. Hvordan er det hos dere andre?
Marolla Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jepp. Han har kjøkkenet som ansvarsområde. Påtatt seg det selv. Støvsuger gjør han titt og ofte også.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Han både rydder, vasker og lager mat. Synes det er en selvfølge at vi deler på jobben hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Her ordner han opp, nesten litt for mye, ikke no igjen til meg hihi Han begynte med det etter vi fikk tvillingene.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Nei,du er ikke alene... Er ganske lei av min om dagen også. Må be han om ALT, om jeg f.eks ber han rydde kjøkkenet, rydder han kun bort det verste og vasker ikke benkene eller noen ting. I tillegg ligger skittentøyet hans liggende på soveromsgulvet hver dag. Asjetten blir stående på bordet etter han har spist frokost. Ber jeg han rydde inn etter seg setter han den på kjøkkenbenken istedenfor rett inn i oppvaskmaskinen. IRRITERENDE!! Det verste er at jeg vet han kan hvis han vil. Bodde i hans foreldres hus en uke, da vi passet lillesøsteren hans og hunden deres. Etter middagen var laget shinet han kjøkkenet hver dag. Og var veldig opptatt av å ikke rote i andre deler av huset. Noen som har noen råd for hvordan vi kan få de til å bli flinkere? Går å irriterer meg over masse små ting hver dag, og kommenterer jeg det. f.eks ber han rydde opp etter han har spist, så blir han irritert
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Her i huset gjør jeg så og si alt. Rydder hele dagen etter min kjære også. Ja, ganske så irriterende. Det hender han lager middag eller rydder litt ute. Men det blir vel mer rot enn rydding. Hehe.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Av og til... Vi har forskjellige rom vi har ansvar for, så når jeg begynner å rydde og fikse på kjøkkenet tar han som regel og fikser stua;) Ikke helt uoppfordret kanskje, men litt! Hehe..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Nei, det er veldig skjeldent! Istad hadde jeg et skikkelig utbrudd her for jeg holder på å gå på veggen av alt rotet vi har, så da bestilte han container også hjalp han meg å tørke mens jeg vasket opp :-) Ser frem til å få container, gjett at det skal kastes her, jeg skal ikke være nådig!
Dunder Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Ja, selvfølgelig. Jeg rydder også uoppfordret og vil gjerne ha litt oppmerksomhet på det her inne.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Æsj, nå ble jeg kvalm. Dersom han rydder borte og ikke hjemme ville jeg klappet til han! Han utnytter deg! Ser på deg som en vaskekjerringg. Hadde klikket fullstendig!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Det var til hun som hadde en mann som fint kan rydde, men som ikke gjør det hjemme. Dvs. at det ikke handler om at han ikke ser det eller liker å ha det rotete. Æsj, jeg er uvel enda..
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Min samboer var veldig veldig flink når jeg gikk gravid, han gjorde mye uoppfordret. Etter datteren vår ble født, dabbet det betydlig av. Han gjør fortsatt noe i huset, uoppfordret, som å vaske klær, brette klær, støvsuge og innimellom ta ut av oppvaskmaskinen. Det er sjeldent han rydder rotet sitt, det er det jeg som må gjøre. Det går opp og ned, men i helheten syns jeg han hjelper mye til, men da må jeg som regel si i fra og be om hjelp. Og det er egentlig greit, jeg liker å ha kontrollen:) Det jeg savner mye, er at han kan sette pris på alt arbeidet jeg gjør i huset og med datteren vår, litt ros hadde vært godt innimellom. Jeg prøver å gi han det når han gjør noe, kunne sikkert vært bedre på det jeg også da...
Dunder Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Du MÅ ikke rydde hans rot. Kan dere slutte å uttrykke dere på den måten? Høres så innmari nedverdigende ut. Høres jo ut som om dere er slaver. vet at det ikke er det dere mener, men likevel.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Nei! Han tar oppvaska da uten at jeg sier han skal gjøre det, for det er hans oppgave.. Men ellers, neeei.. Da må man spørre gitt
Gjest Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 Ja. Han gjør det som trengs når det trengs, og jeg behøver ikke si noe. Han er mye flinkere enn meg (som er dronninga av utsettelser).
Fødeklar_ja! Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Min e litt støvfreak han... rydde, støvsuge og vaske hele tia han hehe. Har visst væt sånn sia han gikk på barneskolen
Sylteflesk Skrevet 20. april 2008 #19 Skrevet 20. april 2008 Mannen min rydder og vasker uoppfordret, i motsetning til meg. Det er han som er den huslige av oss.
majsenna™ Skrevet 20. april 2008 #20 Skrevet 20. april 2008 Nei, nei og atter nei. Føler det blir litt masete at jeg må spørre om han kan gjøre ditt og datt hele tiden. At han ikke ser at nå trengs det litt støvsuging eller nå er det kanskje lurt å ta oppvasken før jeg setter meg ned med PCen igjen.. Han skylder på at han har lange slitsomme dager på skole og jobb, men "hallo??" hva er det jeg gjør hjemme hele dagen da?? Ingenting? Middagen står på bordet hver dag, jeg vasker klærne hans, jeg støvsuger og tørker støv, plukker opp klærne hans fra gulvet, vasker toalettet etter han, OG tar meg av hans elskede lille datter!! Hadde vært greit å få litt hjelp liksom.. I helgene sover han så lenge han vil...jeg kjenner jeg begynner å bli veldig veldig sliten og dritt dritt lei
Elin(e) Skrevet 20. april 2008 #23 Skrevet 20. april 2008 Her i huset gjør samboeren min minst like mye som jeg gjør. Slik har det alltid vært også Så kan ikke klage!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #24 Skrevet 20. april 2008 Ja, han rydder og er faktisk mer ryddig enn meg. Han er så strukturert så hele huset ser prikkfritt ut etter ar han har rydda :-) Men, til dere som ikke er så heldige som meg. Synes det blir litt rart når voksne mannfolk oppförer seg som om de bodde hjemme på gutterommet hos mamma og pappa. Det å väre voksen og familiefar synes jeg innebärer ansvar for hus og hjem i like stor grad som det ansvaret kvinnen i familien tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå