tre_prinsesser Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Og hvordan gjør man med selskap hvis det er en ukedag og folk jobber den dagen og skal på jobb dagen derpå? Blir det det samme? Syns det er så vanskelig å finne en passende dato som lander på en lørdag skjønner dere...
ChellBell - har født! Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Det er mest vanlig å ha det på en lørdag, men flere har på fredag også. Jeg syns det hadde vært litt kjipt å gå i bryllup på en hverdag, nettopp fordi du rekker knapt å komme hjem og pynte deg før du må stresse videre.. og alle må dra hjem tidlig for dagen etter er det jobb.
Galskapens overhode Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 da må nesten folk ta seg fri for å feire dere. Vi gifter oss 8.8.8 og har gitt folk inbydelser 4 mndr fr slik at de kan ta seg fri
Eline på vei med nummer to Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Hvis man skal ha mye tilreisende gjester så er det dumt å legge bryllupet utenom helga ja, et bryllup på en fredag betyr gjerne at man må ha fri hvertfall en dag om ikke to, kommer selvsagt an på når på dagen man planlegger alt og hvor lang reisetid gjestene har. Å ha bryllup midt i uka vil legge en demper på festen, det er ikke mange som fester til 2-3 på natta og deretter går på jobb... Jeg ville ikke risikere at ikke alle jeg vil ha i bryllupet kan komme pga jobb så jeg ville ikke valgt å legge bryllupet til ukedager. For å si det sånn - bryllupsdatoen blir like viktig i ettertid uansett hvilken dato det er i utgangspunktet!
Line80&Lukas8mai08 Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 jeg gift maeg for 6 år siden. å da sa de at man måtte ha det på enlørdag der vi giftet oss! i dag velger man helt selv, men er enig med hva folk har sagt her! er litt domt å ha det på en fredag! skulle jeg giftet meg på nytt ville jeg valgt en lørdag da også
maya123 Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Vi gifter oss på en fredag (11.07.08), og sendte ut innbydelsene i god tid. Alle som er invitert kommer.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 vi skal gifte oss på en mandag (er hellig dag, så ingen trenger å ta seg fri fra jobb). avslutter festen rundt midnatt og ønsker ikke at folk blir alt for full, så jeg ser ikke problemet med jobb dagen etterpå (for de som ikke ønsker å ta seg fri). de fleste som kommer har tatt fri tirsdagen, fikk beskjed 10 måneder i forkant. vi sparer kjempe mye på å ha det om mandagen (ca halve prisen)
tre_prinsesser Skrevet 23. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2008 Takk for innspill alle sammen! Tror nok vi tar en lørdag vi også. Som du sier Eline, datoen vi velger blir jo viktig i ettertid uansett om den ikke var det fra før. Åh, gleder meg sånn jeg! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå