VåreSøteSmå Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Hun er 6uker, og de siste 3dagene har hun plutselig rett etter at eg har ammet henne spydd/kastet opp (kommer i full fart ser ut som en liter som spruter ut), Noen som vet korfor ?? Har skjedd 1 gang for dagen.Hun er ellers frisk,ikke feber eller noe.Smiler og ler etterpå nett som ingenting har skjedd.Er det noe hun reagerer på som gjør at det skjer, er hun syk, kan det være luft som kommer i mellom?? Noe eg kan gjøre?? Er dette vanlig?Aldri hørt at det har skjedd med andre,ikke så tidlig ihvertfall. Hun må jo tåle melken siden det ikke har skjedd før no??Håper noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd
millymolly&mini Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Høres ut som sprut-brekninger. Har ikke hatt det på min unge, men en venninne hadde det på sin ofte 1-2 ganger daglig. Det er ganske så ufarlig så lenge barnet spiser godt ellers i døgnet. Tror det er viktig å få barnet til å rape en del underveis i ammingen. Prøv å google sprutbrekninger kanskje du får et bedre svar..
Gjest Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Det er nok sprut brekninger. Er helt vanlig og kommer av at lukkemuskelen er litt umoden. Skjer dette hele tiden over lang tid, ungen er misfornøyd og ikke går opp i vekt, sjekker de henne for reflux.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 sant som de andre sier, men kan også hende hun er litt "glubsk" det du kan prøve er og la henne rape litt før!
VåreSøteSmå Skrevet 20. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2008 Takk for svar Prøver å få henne til å rape innimellom spisingen,men ikke alltid hun vil rape da,men raper alltid når hun er helt ferdig. Men får prøve å se og håpe det gir seg
HH72 Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Jeg ville tatt henne til lege hvis det ikke gir seg snart. Noe som heter pylorusstenose(trang utgang fra magesekken) som kan komme i den alderen. Men siden det bare skjer en gang daglig er det mest sannsynlig en uskyldig årsak. Lykke til!
trønderbærta :) Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 min vennines sønn var slik til han var over året!!! de trodde det var noe galt med lukke musklen hans, men det ordnet seg selv. nå er han 2 1/2. han var slik etter HVERT eneste måltid!! men gikk opp i vekt så alt var bra ellers da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå