Gå til innhold

Nattavvenning . Hva gjør dere??? - HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har holdt på i 3 netter med nattavvennning av vår snart 7 mnd gamle gutt. Han får et måltid før jeg legger meg, men det er måltidet som han vanligvis får i 3-4 tiden vi prøver å avvenne han med.

Det er pappaen som prøver å ta støyten med å være oppe nå i fbm avvenningen, men jeg begynner å lure på om det kanskje er dumt..

Første natten gikk ganske bra. Han tok flaske med vann uten noe særlig protester - bare en halv time grining, og han sov til kl. 06. Andre og tredje natten har det vært værre.. Har vært mye mer våken enn normalt; våknet allerede i 01-tiden, og har da fått vann og smukk. Våken igjen hver time, og gradvis vanskeligere å roe.. Pappaen har da etterhvert tatt han opp av sengen, og babyen har da blitt utrøstelig.. Både i går og i dag, har natten vært avsluttet veldig tidlig, og første puppmåltid har vært i 5.30 tiden etter en lengre grineøkt...

Lurer på hvordan dere som har vært gjennom dette faktisk gjorde når barnet ble utrøstelig, og kun ville ha pupp...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan komme med erfaringer?

Vi tror vi kommer til å kaste inn håndkleet..

Denne dagen har vært helt pyton med mye sutring, grining, og selv om han er kjempetrøtt- så vil han ikke sove.. Kun i vogna sovner han. Han vræler i senga. Virker som forholdet til senga er helt ødelagt.. tidligere har han lagt seg uten noe problem. Utrolig trist.

Skrevet

Har vel hatt litt samme erfaring som deg, prøvd med nattavvenning men det har ikke gått, fordi vi har gitt opp etter to-tre netter. Hos oss går det veldig opp og ned, en natt gikk det greit, neste verre etc. Men problemet vårt er nok at vi ikke er konsekvente nok, dvs pappaen har et syn på hvordan vi løser avvenningen mens jeg tror måten hans (som ofte er å ta opp og bysse, og baby blir utrøstelig som du sier) gjør det vondt verre. Så for vår del har vi gitt opp avvenningen for en stund, så får vi heller diskutere senere hvordan vi skal gjøre det.

Men du finner mye god info på nettet om fremgangsmåter, hvis du lurte på alternativer. Håper i hvert fall dere finner en løsning.

Skrevet

Takk skal du ha:-)

Det høres ut som vi har det nokså likt:-)

Skrevet

Jeg har bare forsøkt å drøye måltidet litt og litt lenger mot morgenen samtidig som han får gradvis mer mat om dagen.

Nå er han 8 mnd og den siste måneden får han mamma-melk først klokken 6. Har fungert fint her, jeg har kun gitt smokken tidligere på natten og minst mulig oppmerksomhet. Han har ikke grått, men av og til vært våken og pludret/ klaget litt en halvtimes tid.

Skrevet

Jeg har bare ventet til de har vært klare for å slutte selv, de fleste gjør det når de får nok mat om dagen (selv om det selvfølgelig finnes unntak).

Jenta mi gikk selv ned til et måltid om natta, i fire tiden, da hun var ca 7 mnd, da hun var ca 8,5 begynte hun plutselig å sove hele natta. Da var vi oppe i 4 gode måltider om dagen i tillegg til amming... Skjønner ikke hvorfor en på død og liv skal avvenne før de er klar for det selv jeg da, det skaper da bare stress for alle og enhver. Så lenge ungen sovner igjen etter måltidet er det da mye mindre slitsomt å mate litt, enn å ha grining halve natta?

Jeg har tre barn, og alle har sluttet av seg selv i god tid før permisjonen var over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...