Gå til innhold

Et lite tips for å spare penger på utstyr=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å kjøpe ammemadrass eller en babynest som babien kunne ligge i de første månedene.. er jo lunt og godt for babien å ligge i en liten madrass med kant:) men det er jo så dyrt.. kom over et tips på nettet jeg tenkte å dele med meg.. kjøp heller en slik liten seng for katt eller hund(hehe,litt rart men praktisk), det går ut på samme prinsipp og er mye billligere!! alt fra 98,-og oppover.. ammemadrass er jo selvsagt praktisk ved amming, da sidene kan legges ned.. men bortsett fra det er det så og si det samme.. men disse sengene til dyr ser jo myye mer mykere og varmere ut enn ammemadrassen;) og de er i ulike str, så om babien vokser ut av den kan man evt kjøpe en større str...og da til en billig penge=) er jo mange som kjøper ammemadrasser og lignende små senger brukt.. men her kan man kjøpe nytt og likevel ha tjent på det:p

Var bare et lite sparetips for dere som skal begynne på innkjøp=) lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok ikke satset på dette da en ikke vet hvilke stoffer som er inni disse "kurvene".

Skrevet

det er jo forsovidt smart i forhold til pengene da..

men så er det jo at ammemadrassen er lit spesiell da. det er ikke bare at man kan ta ned kantene..

det kan jo ofte bli litt søl når man ammer, eller at barnet tisser seg ut, gulper osv. så i denne madrassen er det da "ferdig" tisse laken. det sitter på undersiden. dette fordi at man skal egentlig ikke dekke hele senga til barnet med sånn vanlig tisselaken for det blir ganske klamt.

også puster madrassen, noe som er veldig bra. + at madrassen er anbefalt av norges astma og alergiforbund.

så den koster jo litt i forhold til hvor bra den er da.

Skrevet

Tviler på at det er noen farlige stoffer i slike senger, de er jo beregnet for små, forsvarsløse valper. Synes ideen var kjempegod, jeg! :D

Skrevet

også kan den vaskes på 60 grader, og tas i tørketrommelen. så hvis barnet tisser seg ut så får man den ren og tør på samme dag. det er også bra at den kan vaskes på 60 grader for da drepes bakteriene.

hvis ikke vil det samle seg bakterier inne i madrassen som barnet vil ligge å puste inn så det er viktig at den kan vaskes skikkelig.

Skrevet

den jeg har sett på er fra ikea og koster 129,-

den har en avtagbar pute som kan vaskes i maskin pg stoffet er av poliester(og andre slike senger kan være av bomull også)

Kan jo være litt rart kanskje å bruke slike senger, men andre folk bruker jo gamle brukte skumgummi madrasser som ikke skal være så heldig på små barn.. tenkte å sy en såkalt babynest selv, har lastet ned oppskrift:) bare si ifra om dere også vil ha syoppskriften. Får se hva jeg gjør,får undersøke litt.. uansett ser jeg ikke helt poenget med å bruke penger på masse dyrt utstyr som uansett kun brukes de første mnd. Men er bevisst på å bruke nytt og uten så mange bakterier o.l. Sikkerheten kommer først=)

Skrevet

Hva i all verden skal man med en ammemadrass? Har ammet alle mine i senga og aldri brukt noe slikt. Det er mange kunstige behov som blir laget av produsentene gitt....

Skrevet

vi har rett å slett kjøpt en slik ammemadrass fordi vi har spesiallaga seng som ikke finnes madrasser til i riktig str. så vi har skumgummimadrass i bunnen og bruker så ammemadrassen med nedbrettede fliker som overmadrass;) at man skal trenge en egen madrass for å amme skjønner ikke jeg heller.. vi skulle bare ha en overmadrass, og kjøpte en slik pga perfekt str og at den var allergitestet osv--

Skrevet

Jeg har personlig ikke brukt å amme i liggende stilling,blir mest i sittestilling.. så en ammemadrass er egentlig unødvendig for meg, men sikkert fin for andre.. jeg ville bare ha et lite "rede" som babien kan ligge i den første tiden oppi en sprinkelseng, så da trenger det ikke være noe dyrt.. men vil ha noe som jeg vet er sikkert og ikke kommer til å kvele ungen hvertfall...=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker man laken på en sånn ammemadrass?

Skrevet

Har aldri hørt om ammemadrass jeg. Men var hos en venninne med nyfødt barn for en liten stund siden og hun hadde en liten "seng" som kunne vaskes og som du kunne ta ned sidene på for å lettere forflytte babyen for amming om natten. Den var også fin å ha i sofaaen så ikke babyen triller ut.

Er det en slik dere mener?

Skrevet

Jeg har heller ikke skjønt vitsen med denne amme-kassen. Jeg har hatt mine små babyer på et teppe i senga. Dermed kan jeg enkelt og greitt flytte på de uten at jeg må vekke de. F.eks når man må bytte side ved amming.

Når jeg så skulle flytte de over i sin egen seng løftet jeg de bare over med teppe rundt seg. Dermed reagerte de heller ikke på å bli lagt i en "kald" seng siden teppe var godt og varmt.

Har heller aldri opplevd å legge meg på babyen i senga.

Syns dette blir et tilgjort behov - og hjelp for en pris de har og!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...