oui-oui Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 "jeg vet det" til å si bare "jeg vet"??? Er jeg gammel og utdatert når jeg føler at de som sier "jeg vet" har sett altfor mye på amerikanske serier?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 jeg aner ikke, men det er vel latskap som er årsaken like mye som amrikanske serier. akkurat som de fleste andre ting som forandrer seg i språket vårt. lenge leve latskapen. har foresten akkurat skrevet en 4 siders leserinlegg om sråkutvilking, så dette kan vi godt diskutere. selv om det leserinlegget ble skrevet under frivilig tvang
oui-oui Skrevet 19. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2008 Så fint at du svarte! Jeg begynner å bli litt paranoid fordi jeg føler at ingen svarer meg her, til tross for all min vidd og visdom. Hvor står leserinnlegget ditt? Jeg er interessert i språkutvikling.
The most famous Ludder Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 "det" er jo et unødvendig ord når alle parter vet hva "det" er :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 mitt leserinnlegg er levert til lærern og forsovitt levert tilbake igjen til meg... hehe.. finer nok langt mer nyttig infomasjon om språkutvilking en det jeg klarer og lire av meg på en heldagsprøve. hehe... og være paranoid er ikke noe morsomt, selv i små doser. men vi kan godt diskutere, det er bare flott for meg og øve. hva vil du snakke om?
The most famous Ludder Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Tror hun ganske tydelig har sagt at hun vil snakke om ordet "det" og mangelen på det. Har du ikke lært å lese oppgaven ordentlig før du svarer?
oui-oui Skrevet 19. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2008 Så det er rett og slett snakk om rasjonalisering av språket? Ikke dumt. Vi burde lære av de spansktalende: Bøye verb etter person, sånn at du kan kutte ut subjektet -> heto oui-oui :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 men jeg har svart på ordet "det" og er i grunn ferdig med den saken. kan selvsakt utdype andre ord og bokstaver som har blitt borte eller forandret seg pga latskap, men det er lite givene.
oui-oui Skrevet 19. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2008 givenDe :-) Hehe, 3 glass rødvin og en boksøl, og fremdeles på alert'en
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 skrivefeil må du nok regne med. jeg har dysleksi, så og skrive helt korekt blir litt trøblete. selv uten noe alkohol ;-)
Patetica fåkksi Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Min kommentar om VEIT var forøvrig ikke om skrivefeil, men om hvor fint man snakker, og jeg snakker ikke mye pent.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 var VEIT til meg? hehe... hvilket ord skrev jeg i stedet? (prøvde og finne det igjen, men ser det ikke... så trodde det var til noen andre... hehe)
oui-oui Skrevet 19. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2008 Da har du min uforbeholdne unnskyldning - dysleksi har jeg all mulig respekt for, slurv & latskap, mye mindre.
Patetica fåkksi Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 ..til HI, som liksom er så fin på det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #16 Skrevet 19. april 2008 flotte greier. men nå tror jeg at jeg tar kvelden/natta, så om du vil fortsette og snakke om språkhistorie en annen dag så bare rop ut ;-)
oui-oui Skrevet 19. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. april 2008 Jewg snakker heller ikke mye pent (er TRØNDER for faen!), men jeg skriver en norsk som er sinnsykt konservativ. "Fremtid" og sånt :-)
børdi Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 forresten så sier de ikke jeg vet i amerikanske serier.. De vil vel helst si I know,,, ?? eller???
KaMa Skrevet 20. april 2008 #22 Skrevet 20. april 2008 Språk er ikke statisk. Det er i stadig utvikling og forandring. Det har ingenting med latskap å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå