Gå til innhold

ang svangerskapspenger eller sykepenger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del aborter før, og det antas at dette kommer pga av skillevegg i livmoren..jeg kan regne med fortidlig fødsel osv pga av dette!! Har allerede begynt å fått kynnere, og de blir værre når jeg er på jobb (sykepleier på travel avdeling)...Har ikke lyst at det skal føre til fortidlig vann avgang e.l- og vil nok vurdere å sykemelde meg...men hvordan rekner dem ut sykepenger?? er vell lurer å få svangerskapspenger...?? tar de gjennomsnitt av det jeg har tjent di siste mnd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke svangerskapspenger på det grunnlaget så da må det bli sykepenger, utregningen er forøvrig den samme.

De ser egentlig i hovedsak på siste lønna før du går ut, samt årslønn dersom den kan ansees som veiledende.

Tips; les på www.nav.no

Skrevet

Hvorfor skulle ikke dette være grunnlag for å få svangerskaps peng- det er jo riskiko svangerskap...og når kynnerene blir værre når en går og går, så er det ikke lett åf inne andre arbeidsoppgaver for arbeidsgiver ...på et sykehus kan en ikke sitte i stol og slappe av:)

Skrevet

I forrige svangerskap fikk jeg svangerskapspenger pga mye/kraftige kynnere - fare for for tidlig fødsel. Er sykepleier, og mye stress og gåing gjorde det hele bare verre.....

:)

Skrevet

Hvis du er sykepleier så regner jeg med at arbeidsgiver forskutterer sykepengene dine, offentlige arbeidsplasser bruker ofte gjøre det.

Så da vil du få utbetalt det samme som sykemeldt, som om du var på jobb. Det vil si at du får din grunnlønn, og de ubekvemstilleggene som du skulle hatt om du jobbet turnusen din.

Forøvrig så vil du nok bli sykemeldt, ikke få svangerskapspenger. Svangerskapspenger er for de tilfeller hvor mor er frisk men arbeidet i seg selv kan være til fare for fosteret (f.eks arbeid med kjemikalier etc) og hvor arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...