Athina' Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Begynte med den istedet for NAN og NAN HA1 i dag, men det står på pakken at man ikke kan lage på kvelden og for morgenmåltid. Når jeg lagde NAN så laget jeg 2 flasker i gangen, og da for om morgenen og formiddagen kvelden før så morgenmatingen gikk smertefritt. slengte den ferdigblandet flaska i microen, satte på tut og matet. Men denne Småfolk MME er jo sånn at jeg må lage den om morgenen, og det vil jo bli ett rent helvete for meg og den utålmodige sultne sønnen min. Det jeg har gjort i kveld er å koke vann for å å fylle vannet på en flaske som jeg da setter i kjøleskapet. Så må jeg blande den kald og vispe MME'n i ( da i kjele for hvis ikke skvetter det overalt) for igjen å varme den opp i microen. Er mange prosesser dette altså, så jeg må ha noen tips her :-)
*1+1=2 små* Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 oh? jeg varmer vannet i micro og adder pulveret....har prøvd å blande det i kalt vann funker jo ikke:P Den som er småfolk fra nyfødt må du ikke gjøre sånn, så jeg bare gjorde det samme som med den jeg....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Vannkoker.. Kokt vann blandes med kaldt vann. Pulver i det nå ikke fullt så varme vannet, og shake!! Fort gjort. Disse mme-typene har så mye rart for seg. Kan virkelig ikke skjønne at det er nødvendig å blande de forskjellige mme'ene på forskjellig måte. Jeg lager alltid flaska rett før han skal ha den. Bortsett fra når vi skal på tur. Da lager jeg den litt varmere, og putter den i en ullsokk for å bevare lunken. Mulig jeg har for lite å gjøre som ikke synes det er noe pes å lage flaske til sønnen min.
Athina' Skrevet 19. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2008 Jeg bruker den fra nyfødt enda for Aiden er 3,5 mnd. Men det er jo som du sier den blander seg ikke hvis man ikke da tar å visper den i en kasserolle og da lenge for å få blandet den. Og når det er man skal blande på varmt vann så skal jo det være 70 grader og det er varmt altså. Er jo nesten vanskelig å få pulveret i da uten at skjeen kladder seg til. Blæh, så vanskelig det skal være da hehe
*1+1=2 små* Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 jeg og har ferdig kokt vann, putter i micro og har så ferdig oppmålt pulver stående som jeg da heller nedi! Rist også ferdig....eneste jeg er nøye på er mengde pulver
Athina' Skrevet 19. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2008 Vannkoker og kaldt vann var en ide jeg kan prøve ja, takk :-) Er ett helvetes pes om morgenen her i gården ja for når han skal ha mat så skal han ha det NÅ! :-) (kommer dette svaret 2 ganger så er det fordi jeg sliter med denne pc'n)
Athina' Skrevet 19. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2008 Varmer du opp det drikke tempratur før du blader eller lynvarmt(70 grader) som det står på pakken? For da må man jo avkjøle den igjen. Jeg har også oppmålt mengde pulver stående klart :-)
*1+1=2 små* Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 nå står det 40grader på den for småfolkPLUSS...så varmer til litt over drikketemp....men gjør vel egentlig det samme som jeg gjorde med den som du bruker nå! Ser ikke helt hvorfor det skal være så vanskelig....de må jo huske på at vi har andre ting å gjøre enn å stå og blande mme og vann når en unge er SULTEN
Athina' Skrevet 19. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2008 Prøver din måte i morgen jeg, siden den har fungert for deg :-) Helt enig! De kan prøve å holde Aiden i armene for så å laget MME'n de har produsert og laget den etter hvilke retningslinjer de har... regner med at de fort hadde funnet en annen måte å gjøre det på ja hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå