LilleTrille med en tulle Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Dette er kanskje et litt rart spørsmål, men hvordan kvalm var/ er dere?? Vet ikke om jeg er gravid, men når jeg er kvalm vanligvis( ikke ofte altså, men sånn 5-6 ganger i halv året, altså helt utenom evt graviditet) iså er jeg en spesiell type kvalm pga noe jeg har spist osv, hvis jeg har omgangssjuke, så er det en annen type kvalme, samme hvis jeg blir bilsjuk, også en annen type kvalme.... Kanskje bare jeg som er rar, men har altså forskjellig type kvalmefølelser... Det jeg lurer på er hvordan kvalm der evt er/har vært under evt graviditet? Er det en ny kvalm eller som feks omgangsjuke?
Ina25♥med gull i magen Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Hm, nå pleier jeg ikke være kvalm ellers, og har ikke vært mye kvalm i graviditeten heller... Men har vært litt uggen. Sånn uvel/uggen følelse, nesten sånn lett dagen derpå følelse... Hvis du skjønner? Sikkert fordi jeg er også fryktelig trøtt/sliten og lett hodepine... hehe...
lully Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 hei..... har ikke vært kvalm i det hele tatt enda jeg.. er 10.4 i dag---merker at jeg egentlig skulle ønske jeg var kvalm.---føler meg ikke gravid i det hele tatt egentlig...men har da sett lille spira...men... konstant nervøs for at det skal gå galt....har gått galt når ikke dissa kjære symtomene er til stede.....ååå--- flere som meg der ute eller.. ????
Ina25♥med gull i magen Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Lully - vet hvordan du har det. Jeg er i uke 10 nå, og har ikke så mye symptomer. Har hele tiden vært trøtt og sliten og veldig ømme pupper. Noen dager har jeg vært litt uggen, en dag har jeg kastet opp og virkelig vært dårlig. Har mange dager ønsket at jeg kunne føle meg litt mer gravid... men nå har jeg slått meg til ro med at det er faktisk 20-30% som ikke er kvalme i det hele tatt - noen må være disse 20-30% - og vi er egentlig veldig heldige som slipper det! Det er ikke gøy å henge over doskåla i tre måneder... Man hører at er man kvalm er sjansen større for at det går bra? Javel... eller er det bare noe de kvalme sier for å trøste seg selv når det står på som værst? Jeg vet ikke... men jeg vet om mange som ikke har hatt en eneste plage - og friske, fine bebiser har kommet ut! Det er en sjanse for at det kan gå galt, ja - men sjansen er faktisk mye, mye større for at det går bra! Lykke til og prøv å nyte svangerskapet - det vokser et lite mirakel inne i magen din som har det best når du er glad og fornøyd:)
lully Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 hei du...........godt å høre at det er fler der ute..og at det har gått bra med dem og bebisene..smiiil... ja rart det der..å savne noe som er så.-..ekkelt...hihih jo da.. skal da tenke possitive tanker jeg og be den lille spira og klore seg fast til mamman sin..... håper du nyter svangerskapet ....og lykke til...hihi... takk for koselig svar .. (",)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Har vært mye bekymret selv, går litt opp og ned... Men for hver dag som går er sjansen større for at det går bra! Vi må bare håpe og krysse fingrene, og innse at hver dag resten av livet kommer det til å være nye bekymringer ang. disse små gullene våre (bare vet hvordan mamma er for meg enda... hehe...) - men vi kan og må ikke la bekymringene ta overhånd for gledene:) Jeg prøver å nyte svangerskapet - men må si jeg gleder meg til de første 12 ukene er over! Og det er lett å si til andre at de ikke trenger å bekymre seg, men å leve opp til det selv, det er litt vanskeligere:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 å shit!!! :-( Dere skulle ØNSKE dere var kvalm!!!??? Skulle ønske jeg var dere jeg :-) som ikke trenger ligge over doskålen eller få spy i kjeften med engang dere reiser meg opp fra sengen/sofaen :-) Og for å ikke snakke om halsbrannen, svimmelheten og den hodepinen som er som tortur :-( ALt er nok kjempe bra med babyen deres :-D Det er er forskjellig fra kvinne til kvinne hvordan man reagerer på svangerskapshormonene vet dere :-)) Tidligere psykisk/fysisk sykdomshistorie spiller av og til inn, noe som gjør andre mer kvalm enn andre :-) Lykke til så mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå