Gå til innhold

Må man servere mat på et barseltreff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gidder jeg rett og slett ikke! Har invitert tiltreff på mandag, jeg. Tror alle som kommer at de får mat da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er rundt lunsjtider du har invitert, så er det jo hyggelig å få litt mat. Det trenger ikke være noe fancy som tar lang tid å lage, men feks rundstykker (kjøp halvstekte og varm i ovnen) og litt godt pålegg.

Men hvis du ikke gidder, så er det vel bare å la være...

Skrevet

gi nye mødre godteri!

Skrevet

Jeg hadde forventet å få noe å putte inn ja. Men det er vel ikke akkurat noen regler for det. Som hun andre svarer, så kan du jo varme noen rundstykker/baguetter å ha litt ost ol.

Er ikke så masse arbeid da.

Skrevet

Hva har de andre på barselgruppen gjordt ?

Hvis alle de andre har servert mat , ville jeg også gjordt det ! Jeg tror jeg ville gjordt det uansett fordi det er en hyggelig ramme ;-)

Skrevet

Huff! Er så lei av at bare fordi jeg er dame forventes det at jeg er kjerring! Mannen min er med på pappagruppe og der serverer ingen mat. De bare bestiller pizza hvis de blir sultne. Skulle ønske jeg var mann.

HI

Skrevet

Synes det er en selvfølge. Er ofte invitert til folk i 11-12 tiden, og vet du hva, jeg tar da ikke med matpakke!!

Skrevet

Folk kan vel spise før de kommer? Og så spise når de kommer hjem igjen? Jeg driver ikke restaurant, heller. Kan godt lage kaffe og sette frem litt snacks, men det er også alt.

Skrevet

Hvorfor bestiller ikke du pizza da? Det hadde jeg blitt glad for, til en forandring :D

Skrevet

Ja, tenkte akkurat på det. Det skal jeg jammen gjøre. har bedre ting å gjøre enn å stå på kjøkkentet å lage mat. Vil heller leke med ungen min.

Skrevet

Enig,eller kjøp en is og noen nonstopp og peanøtter,går ned på høykant :)

Skrevet

spise før de kommer- og når de kommer hjem.. Spøker du eller? Skjønner ikke hvorfor du da inviterer folk hjem. Jeg inviterer gjerne til 11, og mange blir jo til tre-fire tiden. Klart jeg synes det er kjekt å lage noe god mat til gjestene! Om ikke ville jeg jo ha foreslått å møtes et annet sted..

Skrevet

Vi server stort sett kaker , eller vafler , kjeks osv i barsel gruppa.

Ja ikke det sunneste iverden men.

Hender noen lager rundstykker også.

Skrevet

hva med sånne cafe cookies/brownies som du bare varmer i ovnen? eller bak en enkel eplekake dagen før som du bare varmer opp dagen etterpå? og setter en boks med vaniljeis på bordet ved siden av?

:)

Skrevet

Kan ikke bake. Mente du ferdig eplekake? Kan jo kjøpe hos bakeren, kanskje.

Skrevet

herregud er det mulig. man lager da vel ikke mat så svetten renner hvis man varmer rundtykker i ovnen og setter smør, ost og noen agurkbiter på bordet.....da er det like mye arbeid å koke kaffe og helle nonstop opp i boller. SELFØLGELIG serverer man noe når man ber folk hjem til seg en dag rundt lunsjtider. om man setter frem kaker, frukt, whatever så gjør man jo det. vanelig folkeskikk kalles det. og hvis du ikke gidder det er du vel en smule lat kansje.

Skrevet

Med den holdningen blir det sikkert ikke mange treff hos deg

Skrevet

Orker du ikke servere mat er det opp til deg.

Men i forhold til svar og forventninger fra de andre som har svart på innlegget ditt, tror jeg det vil være lurt å gjøre gjestene dine oppmerksom på at det ikke blir servert lunsj på treffet.

Send en sms til alle og informer, og si at alle er fri til å ta med seg noe selv om de er slutne.

Og så setter du frem noen skåler med sjokolade, kjeks, potetgull etcetera.

Skrevet

Vil nesten tro det ja. På våre barseltfett har vi alltid spist noe.. Alt fra en enkel lunsj med nystekte rundstykker til Calzone o.l Syns det er hyggelig med en liten matbit når jeg har treffene hvertfall. Trenger ikke ta all verdens tid :D

Skrevet

Pleier dere å få servert mat hos de andre da?? I så fall synes jeg du bör gidde også. Tar ikke lang tid å skjäre opp et ferskt bröd og sette ut litt godt pålegg (Skinke, ost, tomat og agurk) og koke litt kaffe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...