Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff...nå er jeg skikkelig bekymret! Var akkurat på do og oppdaget at jeg blør igjen..

Den første blødningen startet på torsdag. Jeg var hos fastlegen min på fredag og ble undersøkt. Da hadde blødningen stoppet. Legen min sa at hun ikke kunne si med sikkerhet hva det kom av, men at livmoren min hadde vokst og hadde riktig størrelse i forhold til at jeg snart er 11 uker. Blødde ingenting mer i går og ikke på dagen i dag heller...før nå.....nå var det såppas at det hadde dryppet litt blød på dosetet også....Har hatt veldig vondt nederst i ryggen i hele dag, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre...er livredd for at det kan være MA!!:o( Huff..noen som kan berolige meg eller gi meg et lite råd på veien? Er livredd!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff,håper ikke det er en MA da..du må nesten bare vente å se..har du noe vondt nå?tror du vil merke godt hvis du har en ma/sa..du vil jo få kraftige mens-lignende smerter å blø masse,ville tatt meg en tur opp på sykehuset jeg å fått en ul,kansje d kan fastslå ting;)nei jeg vet ikke..hååååper at det gir seg å at alt går fint!ring legevakta å hør:)LYKKE TIL

Skrevet

Huff...har lyst til å ringe dem ja, men føler meg så hysterisk! Er jo egentlig ikke noe å gjøre med heller. Kan man få ultralyd på legevakta nå på en lørdagskveld da? Leste akkurat nå at symptomer på en MA kan være flere små blødninger uten smerter?!?! Blir helt sprø jeg....

Skrevet

Jeg synes du skal forlange en ul, og inntil da bòr du ligge i ro. Jeg hadde ogsà en blòdning i begynnelsen av uke 11, da var det ei vene i morkaka som hadde brista. Jeg màtte vaere sengeliggende i ei uke + at jeg fikk blodfortykkende medisiner fòrste natta. De fant ut dette pà ul.

Det trenger ikke vaere en MA eller noe alvorlig, men for sikkerhets skyld bòr du bli grundig undersòkt, med UL ! Og hold deg i ro. Kan blòdningen ha startet igjen fordi du har gjort noe anstrengende?

Hàper alt er bra! Og gjerne gi en tilbakemelding pà hvordan det gàr fremover...

Skrevet

Jeg har vasket og ryddet litt i dag så kan jo ha vært det som gjorde utslaget. Blødde du mye før de fant ut at det var en vene som hadde bristet? Kjente du noe smerter? Skal ta det helt med ro nå og se ann litt. Stopper det ikke skal jeg ringe legevakta, men er ikke sikker på om de tilbyr ultralyd nå i kveld....de sier vel bare som damen jeg snakket med der sist jeg blødde at det uansett ikke er noe å gjøre med.

Skrevet

Uff og isj!! Ikke noe gøy! Ring legen du! Du har all grunn til å være "hysterisk" som du kaller det! Ikke tenk på det, du har rett til å bli undersøkt og bli tatt på alvor!

Masse lykke til!!!

Skrevet

Jeg var pà do og sà litt blod i doskàla, hev meg pà tlf. til legen min, ( han har sagt at jeg kan ringe nàr som helst pà dògnet om det er noe, og dette var kl. 00 pà kvelden!)....Vi dro inn til sykehuset med en gang, og jeg ble undersòkt...

Det er bare tull at de sier de "ikke kan gjòre noe med en blòdning", kjenner jeg blir provosert. Om det er noe veldig galt med fosteret sà er det intet à gjòre nei. Kroppen ordner opp i det som ikke kan bli til noe, eller om fosteret har alvorlige kromosomfeil,o.l. Da skjer en ma eller en sa...

Men blòdninger oppstàr av ulike grunner! Og slik som i mitt tilfelle : hadde jeg ikke fàtt UL, medisiner og sengeleie, hadde fosteret mitt dòdd.... Sà det er faktisk noe som kan hjelpe, og derfor skal de ta deg pà alvor!

Om du synes det er flaut à ringe, sà be noen andre om à gjòre det for deg! Tar de deg ikke pà alvor, sà fàr du overdrive slik at du fàr overbevist dem om à ta deg inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...