Gå til innhold

Grøt uten melk...?? Forslag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger forslag til grøt uten melk, junior er 7 mnd og har melkeallergi. Synes han bør få noe annet enn mais og ris grøt 4mnd nå.

Har brukt Sinlac grøten en stund nå, men han bare hyler og nekter plutselig å spise den.. Den er jo så søt i smaken så jeg skjønner han godt..!!! gikk tilbake til mais grøt og den har gått ned på høykant i et par dager. junior har hatt kraftig diare i en uke nå, jeg trudde det var for at det var flere tenner som var på vei. men etter 2 dager mais grøt er det på bedringens vei... Litt rart...va gjør jeg nå da?? HS maser om at grøten må inneholde jern, og bare anbefaler Sinlac grøten... Men på butikken er jo kun den og masse andre grøter, men ingen jeg finner som er uten melk..!! Noen er men det står.. Inneholder spor av melk..Bør jo ikke gjør det da synes jeg siden han har allergi... Nei dette ble langt, men det er så kipt synes jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme.. Vi har ikke begynt med grøt ennå, datteren vår er 5 mnd. Barnelegen vår foreslo hirse og jeg leste i det heftet man får på HS om mat, at man kan lage grøt av hirseflak. Jeg har ikke funnet det på butikken, men tenkte jeg skulle sjekke en helsebutikk. Er også litt i stuss om jeg kan bruke mais/risgrøt som kan inneholde spor...

Skrevet

hei!

gutten min på 7mnd har også melkeallergi og han blir også dårlig i magen av sinlac...har bare kuttet den helt ut jeg.

det finnes heldigvis en annen grøt, kornblanding med eple og banan fra nestle. den er fra 8 mnd,men jeg blander 50/50 mais og kornblanding og det går ned på høykant her i gården:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...