Galskapens overhode Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 nå har jeg handlet litt på ebay og på taylorshoes.. betaler man toll uansett hvis det kommer over kr 200?? Er det da at man har betalt over 200 for varen eller at man har betalt over 200 totalt for forsendelse og vare?
Gjest ->>- Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Nei, ikke toll, men moms. 25%. Du betaler det om varens verdi er over 200, men dersom vareverdien overstiger 200 betaler du moms også av portoen.
Galskapens overhode Skrevet 19. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2008 For å få det inn med teskje: VAREVERDIEN må overstige 200 kr (40 USD) for at man skal betale moms?
~sjiraff~ Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Jepp, varens verdi må være over 200 kr. Men om varens verdi er over 200 kr så må du også betale moms av portoen.. Altså varen koster 199 og porto er 50 kr betaler du 249. Varen koster 201 og porto 49 kr må du betale 250 + 62,50 i moms.
~sjiraff~ Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Hvor mye og om man skal betale toll er avhengig av hva man kjøper.
CB-BabyBoy Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Greitt å være oppmerksom på at posten/tollvesenet ikke bruker samme valutakurser som bankene. De har sine egne som ligger ute på www.toll.no - omregningskurser. Det er kursen der under innføringstidspunktet som gjelder, den legges ved ut for ca 1 uke av gangen tror jeg. Det forenklede tollgebyret på ca 100 kr gjelder for kjøp opptil 1000 kr forresten.
Galskapens overhode Skrevet 19. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2008 Nå ble jeg klokere.. Tuuusen takk for hjelpen damer Da blir ikke dette så dyrt som antatt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå