Gå til innhold

ja eller nei til gåstol/gåbil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva mener folket????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke lagt meg opp en mening..=) Men jenta mi brukte det ikke.

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe gåbil.

Skrevet

har hørt at man kan få feil gåstilling av det, men for å være helt ærlig så har alle på min alder brukt gåstol (av de jeg kjenner) og ingen har blitt unormale av det. Så jeg er ikke redd for det. Men har ikke brukt gåstol nettopp fordi jeg hørte dette. Har ikke hatt bruk for det heller.

så Nei for min del..

Skrevet

lurer på å kjøpe jeg også nemlig....

Skrevet

Hadde aldri kjøpt det!

Det er en grunn til at det er så mye ryggproblemer blant vår generasjon ( jeg er født i 1982 ),og det er pga av for store belastninger,feilstillinger av gåstoler blant annet!

Det er en god grunn til at de fleste kiropraktorer og fysioterapeuter fraråder bruk av gåstol!

Skrevet

Vi har holdt oss unna, av samme grunn som hun over.

Så eg svarer nei....og hvorfor? Det er nok ikke farlig visst du begrenser bruken til 10 min daglig slik de anbefaler, men hvem gidder å kjøpe noe som kan brukes så lite?!

Skrevet

Gåbil og gå stol er jo to helt forskjellige ting.

Gåstol: aldri

Gåbil: ja

Skrevet

Vi valgte å ikke kjøpe/ønske oss de til småtten etter å ha hørt mye negativt om dem (samme som andre beskiver over).

Skrevet

Vi har hatt begge deler. Og hun elsket begge to.. :o) Leker fortsatt innimellom med gåbilen og brio gå vognen sin.. Med gåstolen er lagt vekk.. Hehe.. Men begge deler anbefales:o)

Skrevet

Alt med måte, som med alt annet.

Snuppa har hatt gåstol, men satt aldri lenge i den. Maks 5 min om gangen, maks et par ganger om dagen. Jeg tviler sterkt på at det vil gi henne ryggproblemer seinere.

Hun syntes det var kjempegøy, men jeg angrer litt på at jeg brukte 700 kr på gåstolen...

Gåbil har hun ikke hatt hjemme, men det har vært stor stas å låne andre sine når vi har vært på besøk.

Jeg sier ja til begge deler, men alt med måte!! Litt sunn fornuft skader jo heller ikke ;)

Skrevet

Hva er gåbil og hva er gåstol?

Lillegutt har en sånn lær-å-gå-vogn fra brio, som han ELSKER. Anbefaler deg å kjøpe en sånn :)

Skrevet

Mente forresten at det var gåstol som ikke er bra.Har selv Brio gåvogn til Lillegutt.I gåstoler blir ryggen belastet.Og en ser ofte ikke skaden før barna er blitt voksne..

Skrevet

Gåbil er sånn de går etter mens de støtter seg, sånn Brio vogn f.eks

Gåstol er sånn sak du setter ungen oppi slik at føttene når nedi sånn at de kan "gå" mens de sitter/står i stolen.. Dårlig å forklare, men de får samme belastningen som i en Babybjørn bæresele f.eks.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at det ikke var noe farlig, så lenge ungen selv klarte å stå på sine bein. altså f. eks. ved å holde seg i bordet, manglet bare balansen. Da var det bare styrke sa de. Problemet er når folk setter de i gåstol fra de er 6 mnd, og gjerne mindre, og ikke klarer å holde ryggen rak eller klare å holde sin egen vekt ved å stå. DA går det ut over rygg og hofte.

så fort mi klarte å stå, fikk hun gåstol, og stortrivdes der!

Skrevet

Ikke før h*h kan sitte selv iallefal!

Skrevet

Manuell terapeuten til Lillegutt som er spesialist på barn,sa at en bør ikke gå å holde de i hendene engang,før de kan gå skikkelig selv.Ha litt is i magen,sa han til meg.

Tror det er mye i det at de skal lære det selv.Bygge opp muskler og holdning på NATURLIG vis!Sier seg veldig mye selv synes da jeg =)

Skrevet

Nå når eg har lest beskrivelsen av gåbil (visst det er sånn trevogn som de dytter selv og går bak) så er jo det noe helt annet:) Snuppa elsker sin! Men der kan hun jo selv bestemme hvor lenge hun orker å gå. I en gåstol sitter jo ungen der til de blir tatt opp...noe som ikke er så ille 10 min av gangen, men noen setter jo ungene der i timesvis uten at de har mulighet til å komme vekk...

Skrevet

Nei til gå.bil.

Synest det bare er et uromonent.

Lett å falle av osv.

Ja, til gåvogn. Som er mye stødigere. Eneste positive med gåbilen er jo den delen å bruke det som bil! Det e rjo topp da. Men som regel først etter at de har fått balanse, og de fleste har lært seg å gå.

Vi hadde aldri kjøpt gåstol selv!!

Men har fått låne en, og har planer om å bruke den til pia mens jeg tar meg en dusj. Nå er hun som en turbo på gulvet. Må oppholde henne med noe de minuttene.

Kanskje vi også tar den ut på terassen til sommeren. Vi får se!

Men ikke noe vi hadde kjøpt selv, og ikke noe vi kommer til å bruke mer en vi "må". For å oppholde henne på steder hvor hun absolutt ikke kan krype rundt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...