Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen nettbutikker man kan få tak i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kutter ut dialektord og googler babyHUSKE så kanskje det kommer noe?? Disse er jo bare et forferdelig ord..

Skrevet

fisher price eller rainforest.

Anonyme krek: hold de frekke fingrene dine unna dialekten vår, huske er jo enda mer forferdelig enn disse!

Skrevet

Vet at man sier "disse" i Trøndelag, men hvor andre sider sier man dette? (nysgjerrig)

Skrevet

hvilke andre steder.....

Skrevet

Tror de sier det i hele Nord-Norge...vi sier det i alle fall her i Tromsø, dvs vi sier dEsse ;-)

Men jeg bruker ikke dialektord når jeg skriver, og må ærlig innrømme at jeg skjønte ikke overskriften før jeg hadde tenkt meg om 2 ganger ;-)

Skrevet

I Bergen. Så omtrent alle steder utenom det O Store Østlandet!

Skrevet

OmG!?!?! ka faen trodde du eg mente da? ? selv om du ikkje skriver de tkan det være andre skriver det!

Skrevet

Sier det her i Sogn og Fjordene ihvertfall

Skrevet

Altså,selvom det sies på mange plasser,skrives det ikke sånn..

Er det uvitenhet eller dumhet som gjør at folk velger å skrive sånn? Søk dere inn på en ordliste, søk på ordet HUSKE også på ordet DISSE.. Enough said..

Skrevet

I min ordbok står disse :-) Men dere i Oslo har vel egen ordbok også, hehe...

Skrevet

Er klar over at disse er et ord! Men det betyr for f*** ikke det samme som huske...

Skrevet

Står i mi ordbok også! Både som bokmålord og som nynorskord :)

Skrevet

hahaha e du dom? ka betyr disse da?? helt dust du. Oslo pakk

Skrevet

Oj oj oj, så fryktelig sint vi var i kveld da? Jeg trodde rett og slett du mangla noen ord i overskrifta di, f.eks. "kan jeg gi baby disse medisinene/matvarene osv....."

Trenger ikke å ta helt av og banne og sverte. Finnes da bedre ting å hisse seg opp over enn ei som skriver bokmål i stedet for dialekt.

*riste på hodet*

Skrevet

Eller omvendt? ei som skriver dialekt i stedet for bokmål mente du kanskje?

Skrevet

Nei, jeg mente det jeg skrev ;-) Gikk da ut i fra at anonym 21.35 var HI, og at hun kjefta og smelte på meg fordi jeg lenger opp skrev at jeg ikke bruker å skrive på dialekt....Altså var hun sint på meg fordi jeg skriver bokmål i stedet for dialekt ;-)

Skrevet

Tror hun svarte første anonym jeg...

Skrevet

Åja, he he...der kan du se, har blitt innbilsk på mine gamle dager;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...