Gå til innhold

Forskjellig termin bim og babyverden.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det var noen som vet hvorfor det blir én dag forskjell på termin her på bim og på babyverden i terminkalkulatorene?? Hadde jeg hatt to terminer i samme mnd, hadde det sikkert ikke vært noe jeg hadde tenkt på, men her på bim er min termin 1. januar, mens på babyverden sier den 31. desember, hehe...

Bebisen kommer nok når h*n bestemmer seg for det uansett, men hvis noen vet hvorfor terminberegningene er forskjellig hadde jeg blitt glad for å få svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg husker jeg stusset over dette jeg også ved min første, hvorfor d er en dags forskjell???!!

Men WTH... den endelige terminen blir jo bestemt ved ordinær ultralyd så! :)

Men har sett på det kinesiske karte over hvilket kjønn vi skal få, og på bim står det jente, mens på babyverden står d gutt!! jaja, 50/50 da skjønner jeg!!! *ler*

Skrevet

Kan også nevne at jordmora mi ga meg termin 1 dag etter bim's termin denne gangen... så har vel noe å gjøre med hvordan de regner ut regner jeg med.!??!

:)

Skrevet

Sorry, skrivefeil....

På bims termin står d 27 november... mens jordmors er 26. november :)

Skrevet

Hvis man følger Naegels regel for terminberegning (noe jordmødre ofte gjør), så plusser man på en uke fra første dag i siste mens+9 måneder. Jeg hadde siste mens 14.feb: +7 dager: 21.feb+9mnd: 21.nov.

Lykke til med nyttårsbaby:)!!!

Skrevet

Okei, tusen takk for svar. Da er det babyverden som stemmer, 31. desember 08... Men veldig rart at bim henger en dag etter... (Pga lang syklus og ikke el før på dag 19, regner jeg første mens dag som 14 dager før el....)

Bebisen kommer nok når h*n føler for det uansett. Også skal jeg på tidlig ul i uke 6, så kanksje jeg får en termin dato ut fra hvor stor spiren er da...

Lykke til dere andre også ;)

Skrevet

Hei Baby nr2 i november :)))

Jeg får gutt på begge de kinesiske fødselskartene, men den på bim regner fra mors alder når babyen blir født, mens babyverden sin regner fra mors alder ved unnfangelse....

Du kan også sjekke ut denne linken:

http://www.chinagold.com/babychart.asp

Husk at fødselsdatoene skal skrives på amerikansk vis, altså år, måned, dato, og det skal være bindestrek mellom tallene...

Siden jeg vet når jeg hadde el skriver jeg inn unnfangelsesdatoen på barn, og da blir det 2008-04-07

Få høre hva du fikk til resultat der da?

Skrevet

Fikk dette til svar :

You entered mother's birthday Monday, January 14, 1974 and child's conception date Sunday, March 04, 2007

According to your information, mother's Virtual Lunar Age at the conception was 35 years old (Note: The Lunar age is usually 1 or 2 years older than mother's actual age) and the conception month was Lunar January. Personal Baby Chart indicates Boy.

Krysset av for conception... skjønte ikke helt d ovenfor d, var jo noe man skulle sette inn (tall).. 266 days osv.. *LER*

Har gutt fra før også, så blir d en til så har jeg iallfall ALT av klær til han!! Men hadde vært litt gøy om prinsessa kom nå da.. ;)

Skrevet

Sjekka enda en gang på child for å finne ut av min første sønn, og d stemte da... samme prosent den gang som nå!! SÅ blir vel prins nr 2 nå da! ;) hehe

Skrevet

LER HØYT!!!

Sjekka på mamma nå og meg som baby, og jeg skulle bli gutt ifølge kartet!!! HAHAHHAHAH

D blir vel d kjønnet d blir tenker jeg!!! :) Har ikke noe å si, så lenge d er friskt!!! ;) Men takk for tipset!!!! :D

Skrevet

Jeg skulle ha vært gutt etter den kalenderen, men alle andre jeg har sjekka ut stemte da...jeg venter visst jente ifølge kalenderen - og alle rundt meg sier det sammen (noen av de er det man kaller synsk), men selv føler jeg på meg at det blir en gutt *ler :-) Blir artig uansett...

Skrevet

Det er litt morsomt å sjekke ut på folk som allerede er født, hehe. Jeg og søstra mi skulle vært gutter, mens broren min skulle vært jente, hehe.... Jeg skal visstnok få gutt både der og på bim&babyverden sine kinesiske fødselskart. Men vi skal ikke vite kjønnet før fødselen da, så vi får vente og se ;)

Kjønnet er mindre vesentlig så lenge gullet er velskapt og frisk ;) H*n er velkommen uansett, og veldig ønsket og elsket ;)

Skrevet

Hvor er den fødselskalenderen her? finner ikke jeg...

Skrevet

Tihi jeg skal på jente i følge det kartet her og ett anna ett:) jeg tasta inn data på mamma og meg og mamma og søstra mi, og det stemte:) det ble jenter begge ganger på kartet og:) håper dette stemmer, jeg ønsker meg en liten prinsesse som nr 1:)

Skrevet

You entered mother's birthday Friday, November 28, 1975 and child's conception date Wednesday, February 20, 2008

According to your information, mother's Virtual Lunar Age at the conception was 34 years old (Note: The Lunar age is usually 1 or 2 years older than mother's actual age) and the conception month was Lunar January. Personal Baby Chart indicates Boy. See the chart below.

Sjekket meg selv også, og skulle tydeligvis vært gutt :)

Skrevet

Det kinesiske fødselskartet her på bim kan du finne under kjerringråd -> bestemmelse av kjønn -> kinesisk fødselskart...

Vær obs på at når du bruker fødselskartet her på bim må du regne på mors alder ved fødselen, ikke ved unnfangelsen sånn som på babyverden....

Eller bare følge linken her:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/gammelt_kinesisk_f_dselskart

Skrevet

Tenker at utregningen fra kan ha noe med om det er tatt høyde for at det var skuddårsdag. Min lege regnet meg til 29. november, mens babyverden hadde 30. november.

Hadde jo siste mensen i februar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...