babygullz <3 vilde Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Som f.eks i dag på jobb... en av stuepikene mente jeg får en jente, fordi jenter tar all skjønnhet, og jeg ble styggere og styggere( hun sa d rett ut på den måten..hun er russisk da, og snakker dårlig norsk, så vet jo ikke om hun mente d nøyaktig slik, men fy faen for en ting å si!!!) Jeg vet at jeg er langt i fra stygg, og har aldri hatt problemer med utseendet...Men allikevel, d er vel ikke no gøy å høre slik!!! så etterpå greier en av de andre fjottene( en som jobber 20% og er 17 år gammel fjærkre...) å prestere å si; ja du vet at mannfolk har større sjans for å være utro når damen er gravid.. OK takk skal dere ha!!
blir gal Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 kjenner jeg blir veldig sinna!!!! går ikke ann
miobell Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 at det går an!!! Noen mennesker eier rett og slett ikke skam og kan ikke se ut til å forstå at det er andre menneskers følelser de berører.. ikke alle som har sosiale antenner og forstår! Ja, jeg ble innmari irritert nå kjenner jeg!!! "Tatt fra deg skjønnheten" , "større sjans til å være utro"... for noe fjås. Gammalt vås som noen bare MÅ si.. idiotisk!.. Fikk den "større sjans for å være utro" sagt mot meg jeg også..Av en ungjente på 18. Sånn "super duper se på meg jente" - venninne til min kjæres lillebror. ble SÅ provosert på denne fjollete jenta, mye pga jeg har fryktet akkurat dette etter noen episoder jeg har gått gjennom, men heldigvis klarte jeg å slå tilbake med samme mynt. Sa noe krast tilbake. For slikt går bare ikke an!!!!
Jelly Belly Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Haha.. Akkurat det samme fikk jeg av en vennine av sambo!! At hun trodde det var jente fordi jentene stjeler av mammaens skjønnehet.. "Godt jeg har masse å gå på da! Værre for deg om du skulle fått ei jente!" svarte jeg i ren refleks.. Hater å være frekk, men hun ba lissom om det da.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Nå måtte jeg le.. Det svaret var det beste jeg har hørt. Så bra du kom på det å si det rett tilbake slik. Og hun la jo opp til det.. Når jeg får slengt slike bemerkninger så kommer jeg allti på hva jeg skulle sagt når jeg kommer hjem.. Og blir så forbannet at jeg ikke kom på det da.. Kjempe bra!! Og til alle dere som får slengt slike bemerkninger. Trøst dere med at det sannsynligvis kommer av sjalusi eller uvitenhet!!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Vet du, det er bare å svare med samme mynt. Jeg har fått så mye rart slengt i meg at begeret rant over til slutt. Her om dagen møtte jeg ei venninne som jeg ikke hadde sett på ei stund, og hun slang ut "Guuud, så svær du er blitt i trynet".. hvorpå jeg svarte at det var noen jævlig svære love-handles hun hadde fått siden sist. "Trodde du skulle få deg et medlemskap på Sats, jeg..?" sa jeg spørrende, og underlig nok ble hun fornærmet. Og ei jeg jobbet med før buste ut med "Jøye så svær du er blitt, skulle tro du var fødeklar nå og ikke om tre måneder" og så lo hun godt. Da gav jeg henne bare et skjevt blikk og sa " I det minste skyldes størrelsen min at jeg har en baby inni her og ikke at jeg har trøkket et lass med sjokolade og junk food i trynet som visse andre tydeligvis har gjort"...for kjerringa hadde est ut minst ti kilo siden sist jeg så henne. Hmmm, hormonene har fått frem min mindre veloppdragne side....og jeg liker det faktisk!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Skal jammen øve meg jeg også. Liker ikke at folk er så frekke. Men mange så tror de kan si hva de vil til gravide.. Neste gang noen sier noe til meg skal jeg svare noe tilbake.. Samme hva. Men skal ikke bli stående der å bli såret uten å ta "hevn"..
babygullz <3 vilde Skrevet 20. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2008 Fiiiint jenter=) Jeg pleier å være flink tilbake i kommetarene, men akkorat fra den første dama( hun russiske..) hadde jeg aldri livet forestillt meg kunne komme å si noe slikt Hu andre fjottungen på 17 var jeg litt mer forberedt på, og svarte fint tilbake at hun måtte heller passe på sin egen type som hun nettop hadde uttrykket en stor sjalusi for (pga noen bilder av han i ganske intime stunder md en av mine venninner... Det er ingenting mellom dem, men dama hans er grønn av sjalusi for ingenting)
Gjest Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 missunnelig, missunnelig... tenker jeg bare da! nyt at du er gravid og stråler mer enn de fleste :-)
elin og gutta;) Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 jeg hadde blitt helt satt ut tror jeg.... ikke sikker på om jeg hadde svart noe som helst.... hadde nok heller kommet på noe særdeles sviende når jeg kom hjem...litt for seint.... vi må bare heve oss over de uvitende sosialt analfabete "kjærringene" og nyte struttemage,struttepupper og en lykke som blinker i øynene.... at pikebarn stjeler skjønnhet fra mor er det snåleste jeg har hørt.... og så tror jeg igrunn heller ikke på utro-teorien til hun andre.... vet om maaaange menn som syns gravide kvinner er det mest sensuelle og deilige som finnes....
<3 mine søte små<3 Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Å herregud.. ka e d så feile folk? kossen kan dei sei noge sånnt.. de må jo mangla store deler av hjernen..
mini77 Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Tror mange ikke mener det vondt, men har bare vanskligheter med å tenke før de snakker....selv om det er en dårlig unnskyldning. Uansett, de fleste menn og kjærester jeg har kjent som har hatt en gravid partner har syntes kjæresten sin bare har blitt mer og mer vakker og deilig jo lenger ut i svangerskapet hun kommer. De deler jo faktisk denne ventestunden sammen med oss og har nok like mange følelser og forventninger til det nye familiemedlemmets ankomst.
Gjest Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Det er et gammelt ordtak som sier at gutter gir mamma skjønnhet, og jenter stjeler mammas skjønnhet.. Ikke akkurat moro for mamman å høre som gravid, ikke alltid selvbildet er på topp da nei.. ... Det var ikke noe hyggelig kommentar uansett.. Og hun 17-åringen da.. Herregud, hva vet vel hun, hun har jo så vidt blitt lovlig.. En mann finner alltids en unnskyldning skulle han være utro, og det er ikke alle jenter som ikke har sexlyst selv om man er gravig, noen blir helt nymfo også.. hehe.. Hun andre kan bare klappe igjen.. Jeg skal fortelle deg en liten trøstehistorie.. hehe.. Jeg vet at jeg ikke er stygg, men jeg vet at søstra mi er penere.. hehe.. Vi er adopterte fra samme land og, dette slår aldri feil, alle som ser bilder av henne sier; "oi, så pen søstra di er!" og noen sekunder etter sier de: "dere er ikke akkurat så like.." jeeeee, thanks, svarer jeg da, og da blir de så flaue for da går det opp for dem hvordan den høres ut.. (vi likner ikke av utseende selv om vi har like "farger", du ser ikke akkurat noen søskenlikhet, men vi er jo ikke biologisk i slekt heller) Så du er ikke alene om å få lite gjennontenkte kommentarer.. hehe
2 fine små Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Huff av meg, ikke moro med den slags slengere nei, og i hvert fall ikke av nordmenn, med godt spraak. Man blir litt lei seg uansett, det er helt sikkert. Vi bor som sagt i Asia, og det har vi gjort en stund. Her har mange litt underlig engelsk og man er utrolig direkte paa kommentarer som gaar paa utseende, men veldig diskre paa det som gaar paa andre sin livsfoersel. Saa jeg er vant med dette. Noen morsommt eksempler: "Datteren din blir sikkert veldig pen naar hun blir 4 aar (sagt da hun var 3 aar) Naa er hun liksom ikke helt utviklet som jente" Til mannen min etter en ferie: "Sir, I can see you are really fat, did you have a nice holiday?" (her regnes det som luksus aa ha RAAD til aa spise seg stor!!! Who could know??) Til meg, som er litt overvektig: "I can still you must have been quite beautiful girl when you were younger!" HAHAHAHA, skjoenner dere?? Naar man har vaert her en stund, saa forstaar man jo at det er litt daarlig ordforraad, kultur for aa vaere litt vel direkte paa utseende og annet som gjoer at de sier ting rett ut, og man faar bare svelge en kamel og forstaa dette, og svare tilbake. "I am STILL young and gourgous!" sier jeg da. En annen fin, en gang jeg hadde en liten skorpe i ansiktet: "Oh, I can see you have a little ugly spot in your face. Poor you" Saa, overfor hun russiske kvinnen, tror jeg at jeg ville tenkt at hun har sin kulturelle bakgrunn for aa ikke helt forstaa hva hun sier, samt at kanskje spraak er litt paa opplaeringsfronten. Selv om det er like irriterende for det. En norsk dame sier til meg, en som bor her altsaa, hver eneste gang hun moete meg naa: "Ja du blir tyngre ja" - og svinser videre i den rosa tettsittende yogadrakten sin. Jeg korrigerer konsekvent (selv om det ikke egentlig er noe viktig poeng for meg da) "Du, naa er jeg faktisk totalt 3 kg ned jeg, siden foer jeg ble gravid, saa her blir vi faktisk lettere ja, som sist..." Jeg smeller tilbake og det skal du ogsaa gjoere, i hvert fall til nordmenn. Til russiske og asiater, kan man forsiktig spoerre om de forsto hva de sa, og si at det er ikke saa hyggelig - paa norsk - aa si til noen at de er stygge/fete/svaere/vokser etc..... Driv litt spraakopplaering, det er mitt tips.
82glad Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 "Godt jeg har masse å gå på da! Værre for deg om du skulle fått ei jente!" Steikbra kommentar:) nå kommer jeg til å glise i hele dag. ARTIG!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå