Gå til innhold

Nå er jeg så sint at jeg KOKER !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten utblåsning på NAV her, fytti rakkern !

Jeg går på attføring ut april å skal da over på rehabilitering. Jeg har ringt å forsikra meg flere ganger om når det siste meldekortet skal sendes for å få de attføringspengene jeg har rett på, og at det skal bli riktig overlappa mtp rehab. pengene som kommer rundt 25 mai. Jeg skal sende meldekort i dag, og igjen om to uker, så er jeg ferdig med attføringa.

MEN, jeg logger meg på NAV sine sider nå, for å sende meldekort da jeg alltid har gjort dette over nettet. Der står det at jeg ikke er registrert arbeidssøker å kan derfor IKKE sende meldekort ! HALLO !? Jeg har jo krav på 2 utbetalinger til, å jeg har husleie som skulle vært betalt i morgen, men har ordna med huseier at den kunne betales onsdag da jeg SKULLE hatt disse pengene på konto.

Jeg snakket med NAV senest på fredag å fikk dette bekreftet, så skjer dette ? Å i HELGA av alle ting! Det er jo lørdager disse meldekorta skal sendes.. Kjenner at jeg blir sååå stressa nå.. Det skal jo absolutt ikke gå utover huseier at NAV tuller til hele vedtaket mitt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj og æsj, er mye tull med nav om dagene har jeg skjønt. Håper det løser seg fint på mandag og at du får pengene dine snarest.

Skrevet

Det er kjempefrustrerende, å med alle disse hormonene som spretter så blir det ikke akkurat bedre ved at det er helg å jeg ikke får gjort noe med det :( Har hatt en helvetes uke med NAV, over telefon vel å merke, hvor jeg ikke får prate med riktige personer, ikke får jeg svar på det jeg spør om å de oppfører seg rett å slett inkompetente hele gjengen, men DETTE tar kaka.. Det er det jeg har vært redd for hele tiden, at de skal klusse det til med overlappinga av rehab.pengene, derfor har jeg ringt å forsikra meg flere ganger om hvordan det vil forløpe seg. Har bare lyst til å sette med ned i et hjørne å gråte, for jeg når ikke frem til noen nede på det drittkontoret.. Hvor vanskelig kan det være da ?

Skrevet

Huff, du får bare stå på døra når de åpner på mandag og kreve at de ordner opp. Stoler ikke mye på nav jeg, heldigvis så har jeg ikke mye kontakt med dem=) Får kontantstøtte fra dem for minste og skal vel ha engangsstønad etterhvert(men vet fra erfaring at de klarer av å klusse med noe så enkelt og)

Ønsker deg bare lykke til, håper det ordner seg på mandag, men skjønner at du er lei dem nå ja

Skrevet

Hei! Jeg jobber i NAV og jobber med dette til daglig. Selv om det står at du ikke er registrert arbeidssøker skal du kunne sende meldekortet allikevel. Alle som skal over på rehabiliteringspenger inaktiveres i attføringssystemet, selv om det enda kan være noen uker til de starter på rehabiliteringspengene. Men du skal kunne klare å sende meldekort allikevel inntil attføringspengene stopper. Prøv å logg deg inn igjen på min side og finn det meldekortet du skal sende. Håper det ordner seg, det har i allefall gjort det for andre...

Lykke til, håper jeg har klart å avverge litt av din frustrasjon...

Skrevet

Det var det jeg også trodde, å det var det han saksbehandleren min fortalte meg, at det skulle fortsatt gå an. Men jeg logger inn, får ikke opp noen tidligere sendte meldekort, å når jeg går inn på meldekort, så står det at jeg ikke har rettigheter til å sende noenting.. Jeg finner rett å slett ikke noen andre plasser hvor jeg evnt. kunne ha sendt.. :(

Skrevet

Hmmm...det hørtes rart ut. Da må det nesten skjedd noe feil, for normalt sett skal det gå å sende kortet. Skulle gjerne hjulpet deg, men går nok ikke. Du får ringe din saksbehandler på mandag, så hjelper han/hun deg helt sikkert!! Dersom kortet sendes på mandag, så vil du nok få pengene innen onsdag vil jeg tippe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...