★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 lurer litt på om noen har noe fornuftig å komme med til meg....:)altså.. jeg har kjøpt wild yam på helsekosten som jeg har lest har hjulpet mange å bli gravide (påstås ihvertfall at det er grunnen:)begynte å ta de noen dager før el og leste da på nettet at man skulle vente til etter el med å ta de da de kunne stanse el?? what?det var jo litt sent å oppdage men jeg pleier alltid få ømme bryster ett par dager etter el..dette skjedde altså ikke denne gangen,.. og nå undrer jeg over om jeg skal konkludere med at wild yam stanset el eller kan det være jeg er gravid pga manglende pms symptomer...###§§ åååå!!! blir sprø.....noen andre som har prøvd dette produktet som skal være så bra og vil dele sin mening? lykke til til alle sammen!!!:) klem fra meg:)
Arytai Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Både min søster og en venninne ble gravide ikke så lenge etter de begynte å ta wild yam. De tok det da etter EL pga det er blitt sagt at det kan stanse EL.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2008 takk for svaret! positivt å høre.... hva er din situasjon da arytai? prøvd lenge du? ikke vært innom wlid yam du?klem:)
GledeGlede Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Wups da. Skjønner din frustrasjon hello kitty! Håper noen med erfaring med wild yam svarer deg på dette. Er kjekt å vite sånt Du kan ikke spørre noen på helsekostbutikken? De burde vite det. Eller står det noe på pakken?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2008 nei står ikke noe på pakken..bare at noen indianer folk hadde brukt det for god helse og bla bla:) men har lest masse masse positivt om det på nettet da:) så tenkte verdt ett forsøk:)klem
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Tror nok det er litt viktig at du venter med å ta disse til etter EL ja, for det er jo progesteronfremmende og progesteron skal jo kroppen produsere først etter EL... jaja, det er små mengder, så håper det ikke er noen skade skjedd.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2008 ja får prøve det på den "rette"måten neste periode om det ikke klaffer:) tok halvparten av det som står på pakke og dette ikke veldig lenge før el...tror du de virker så¨åå fort a???
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Neh... vanskelig å si men tviler egentlig på det. Vil tro at kroppen ikke vil produsere progesteron før den skal uansett (etter el) men vil få litt ekstra "drahjelp" av wild yam tablettene om du tar dem etter også Lykke til iallefall!!!!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 wild yam kan du bruke hver eneste dag hele syklussen fram til første dag mens! vi fikk anbefalt dette av en ernæringsfysiolog:)
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 Hm, ja da har det sikkert ikke hatt noen betydning... Jeg fikk iallefall beskjed fra en hos frøyaklinikken å ta disse først etter el, men kan hende det kommer an på hvor mye av de forskjellige hormonene man produserer selv.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 en liten fakta opplysning... wild yam inneholder ikke progesteron... det den gjør er at dn får kroppens egne funksjoner til å virke bedre.d er ikke uten grunn at menn også kan ta disse tablettene.
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 På følgende sted står det en del om Wild Yam http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=9377. Se også linkene inne chatten.... står her at hvis man bruker wild yam gjennom hele syklusen så kan den virke slik at man ikke får eggløsning. Vet bare det jeg har lest andre steder altså. Og jeg mente at wild yam er progesteronfremmende, ikke at den inneholder progesteron. Mulig jeg ordla meg litt dårlig hehe!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 jeg tror dette gjelder noen andre tabletter en di tablettene du får kjøpt på helse kost her i norge. for han som jeg fikk annbefalt det av annbefalte d på d sterkeste hele syklusen. dette fordi at kroppens funksjoner skal fungere på best mulig måte. progesteron nivået skal stige hver dag frem mot el å holde seg stabil etter el. eller synke sakte frem mot mens. er man befruktet ska man ha en forhøyning. jeg kan ikke si noe annet en at d var det jeg fikk annbefalt så får andre gjøre som di får annbefalt men oss hjalp d veldig:)
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Hm, ja kanskje det er noen andre tabletter enn de som de selger i Norge ja. Skulle ikke forundre meg for her i landet er de jo forsiktig med hva de selger Ser forresten at du er gravid etter 3 sa og 1 ma. GRATTIS!!!! Har du noen god oppskrift???
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Tusn takk går veldig bra så langt nå er 23+2 klarer ikke helt å holde meg unna bli gravide sidene siden jeg oppholdt meg så lenge her inne:) oppskrift: 2 vitamin E kapsler 2 sink tabletter tas av begge to 2 wild yam kapsler 1 multivitamin 1 folsyre tas hver dag <3 det var den hele å fulle oppskriften vi fikk for å få kroppen til å fungere opptimalt
Giinaღ Skrevet 19. april 2008 #16 Skrevet 19. april 2008 Takk for tipset. Tar nesten det samme. Dvs. jeg tar e-vitamin i form av bidronninggele (kun en om dagen, da) og ingen sink. Kanskje jeg skulle spe på litt ekstra med dette hehe... Lykke lykke til iallefall. Så utrolig gøy å høre at noen som har prøvd så lenge har fått det til å klaffe til slutt. FIkk du forresten utredning etter alle abortene, eller har du bare ikke gitt opp, så klaffet det til slutt?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 takk takk og masse lykke til du også vist du går inn på hjemme sia mi så kan du lese hele historien min der www.grysom.piczo.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå