Gå til innhold

Overta bolig etter kjærestens ekspartner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan stiller dere til det å flytte inn i boligen hvor kjæresten din bodde med kona si for ikke så lenge siden?

Er i den situasjonen nå. Det plager meg ikke å bo i samme hus som ekskona, men det plager meg litt i forhold til nabolag og holdninger derfra. Er så redd for at mange har forutinntatte meninger når jeg "bytter" ut en venn og nabo.

Ville dere flyttet til et nytt nabolag? Egentlig har jeg lyst til å satse på kjærligheten og ikke tenke så mye på hva andre rundt oss måtte mene og tro... Og huset er jo der, men sliter litt med tanke på omgivelsene kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har noen problemer med å flytte inn i boligen, synes jeg du bare skal blåse i hva naboer tenker. De har sikkert hatt sine utskiftninger de også, man vet jo aldri ;) Folk som skal henge seg opp i en ny kjæreste hos naboen må da ha svært lite å gjøre..

Nei, flytt inn du! :)

Skrevet

Hvis bruddet mellom kjæresten din og xkona ikke er gammelt, så ville ikke jeg ha gjort det. Men om xen og xkona har gjort opp seg i mellom og alt er greit der(tenker på delt alt av innbo, lån osv), så skulle detvel være greit. Kjenner du noen av naboene? Det gjør nok kjæresten din, og det er jo heller sikkert ikke vanskelig å bli kjent med dem da.

Gjør det du føler for. Men om ikke huset er gjort opp, så ville jeg ventet

Skrevet

og har ikke hatt noen problemer med det valget. Har egentlig føltes mer og mer greit etterhvert, første tenkte jeg at huset ikke helt hadde min stil. Men har aldri følt meg plaget av at eksen bodde her.

Når du tenker på omgivelsene, tror jeg du vil møte samme fordommer uavhengig av om du flytter inn eller ei. Som andrekone blir man ofte litt uglesett av kompiskoner og andre bekjente, men hva gjør vel det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...