La vita è bella <3 Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Før spiste jeg en del knekkebrød, grove kavringer etc. med kremost krydder og paprika på (nam nam!), men disse ostene er jo ikke pasteuriserte, så har holdt meg unna. Jeg har veldig lyst på grove kavringer med godt pålegg, noen som har forslag til ost e.l. vi gravide kan spise?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 De fleste norske oster er pasteuriserte, se på tines hjemmesider. Jeg spiser ridderost:-) Ellers tror jeg de har Brie også, laget av pasteurisert melk. Er du sikker på at den kremosten din ikke er laget av pasteurisert melk?
La vita è bella <3 Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 Nei det sto ikkje på pakken. Jeg kjøpte philadelphia nånettopp, men ble usikker da jeg leste på matportalen.. Listeria er også påvist i myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og i muggoster som Gorgonzola, selv om disse er laget av pasteurisert melk. Selv om Listeria forekommer svært sjelden i disse ostene, er man helt på den sikre siden dersom man velger å unngå dem under svangerskapet. Hva spiser dere? Hjelper tydeligvis ikke at produktene er laget av pasteurisert melk..
Gjest Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 smøreostene til tine er pasteuriserte. Det må stå at de ikke er det på dem hvis ikke. Det samme gjelder philadelphia. De er helt trygge å spise, så lenge de ikke er gamle da.
La vita è bella <3 Skrevet 20. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2008 Holbarhetsdato til juni, så skal nok klare å spise opp i løpet av uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå