gulda Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Har en baby på 2,5 måneder som allerede blir lei av å ligge i vogn og heller vil opp. Prøver å roe ham, men i noen tilfeller og på noen steder hadde det vært best og ha ham oppe. Tungt å bære ham i armene, får så vondt i ryggen av bæresele, og har hørt at bæresjal er bedre. 1) Hva gjør dere med andre ting, f.eks en stelleveske? Er det stress å få med seg når en går med bæresjal? 2) Er det avansert å få på seg? Redd for å ikke skjønne det slik at baby detter i gulvet, he he(huff, seriøst..). 3) Hvilket bæresjal anbefales 4) Fungerer de slik at baby kan se seg litt rundt hvis den ikke vil sove? 5) Andre tips eller råd, noe jeg bør vite eller huske på? Kanksje opplagte spørsmål for mange, men jeg kjnner ingen med bæresjal så er temmelig blank..
Dunder Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 1) Jeg pleier ikke bruke bare sjal når jeg skal på tur. Har med vogn også. Ellers bruker jeg sjalet mye hjemme når jeg lager middag og gjør lett husarbeid. 2) Det varierer fra sjal til sjal. Hugabub er pes å få på. Mei tai er mye bedre. 3) Mei Tai er min favoritt. 4) Man kan ha babyen utover også (når h*n blir litt større) da får de sett mye. Men de får sett en del innover også. 5) Hvis du har mye vondt i ryggen kan du nok få litt vondt av alle, så ville ikke lagt ut på langtur uten vogn.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Jeg har ringslynge, superfornøyd og lett å bruke. Kan variere med mange posisjoner for den lille -liggende, vendt mot deg, utover, sittende på hoften mm.Baby elsker å være der, roer seg fullstendig. Bærer stellevesken på motsatt skulder av slyngen -kan til tider bli tungt med mye oppi på lange turer -sekk er nok mye bedre alternativ når man går langt. 6 kg baby, kan fint bære to-tre timer i strekk uten problem. Kan absolutt anbefale ringslynge, bærer du "riktig" merker du ikke barnets vekt noe særlig, bærer jo på samme måte som gravide. Lykke til:)
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Ta deg en tur inn på tettintil.no der får du masse tips og svar på det du lurer på
Bergene Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 1. Jeg drar ofte uten vogn, supert å slippe å måtte ta heis på shopping! Før når lillemor var mindre og jeg hadde henne på magen brukte jeg sekk på ryggen. Nå bruker jeg bare veske og det går helt fint. Jeg har en slik: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=128&products_id=500 Den rommer mye, men er likevel lett i seg selv også er den god å ha på seg. 2. Tja, første og andre gang ja, men etter litt trening nei. Lurt å komme seg på et bæretreff å få hjelp! Sjekk her: http://www.tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=60 3. Siden babyen din allerede er 2,5 mnd hadde jeg bare gått for et vevd sjal med en gang. For kjøper du elastisk må du bytte til vevd bare om noen mnd. Hvilket vevd sjal kan du bare ta et du syns er fint =) 4. Å jada! =)
Dunder Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Fru Lykkelig; hvor og når er disse bæretreffene? Finner ikke ut av det på tettinntil..
Aibell Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 http://tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=60 Gå inn i det underforumet som passer med stedet du bor.
Yo&La+spire Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Svarer deg eg også, selv om du kansje har funnet veien inn på tettinntil allerede;) 1) Hva gjør dere med andre ting, f.eks en stelleveske? Er det stress å få med seg når en går med bæresjal? Eg har sydd en veske selv som eg knyter rundt livet. Den er akkurat stor nok til å ha med den mest nødvendige:) 2) Er det avansert å få på seg? Redd for å ikke skjønne det slik at baby detter i gulvet, he he(huff, seriøst..). Det er litt vanskelig i begynnelsen, men absolutt overkommelig! Noen kvelder med øving og så knyter du på 2 min med babyen på armen:) 3) Hvilket bæresjal anbefales...Hmm...vanskelig, for det kommer ann på hva du likefr egentlig. Mine favoritter er didymos indio og storchenwiege (begge er vevd). Vil anbefale deg vevd av samme grunn som Fru Lykkelig. På tettinntil finner du omtaler av mange forskjellige sjal! ta en titt der:) 4) Fungerer de slik at baby kan se seg litt rundt hvis den ikke vil sove? Ja, den kan kikke ut på sidene. Når babyen blir større kan du han den på ryggen og da er det enda lettere å se. Men for en liten baby er det absolutt nok å kikke litt ut på siden. De blir fort slitne av alle inntrykkene når de er så små. 5) Andre tips eller råd, noe jeg bør vite eller huske på? Eg vil bare si at du må bare kaste deg ut i det! Kjøp et sjal (gjerne brukt) prøv det, og selg det igjen visst du ikke liker det. Kjøp så et nytt:) Kom deg på bæretreff så får du sett og tatt på ulike bæretøy og prøvd før du kjøper. (Si fra visst du er fra Bergen da) Ikke minst; lykke til!
Yo&La+spire Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 Ps; det er lurt å få prøvd mye og ikke gi deg om du ikke blir fornøyd med sjal f.eks. Prøv noe annet! eller et annet sjal. Det er ikke sant at du får vondt av alle visst du får vondt av en type. Eg kan bære hele dagen i sjal, men i meitai bare 1-2 timer, og ringslynge får eg vondt av med en gang. Dette er veldig individuelt!
Ranveig R Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 1) Viss eg berre skal ein rask handletur f.eks. puttar eg rett og slett ei ekstra bleie, smokk og klut ned i sjalet saman med mobil og lommebok ) Er det ein større "utflukt" har eg sekk på ryggen. 2) Det er litt kronglete dei første gongane ein prøver. Men når ein har prøvd nokre få gongar går det bokstaveleg talt berre 1 minutt på å knyte og få babyen oppi. Øv deg framfor speil, og gjerne på kne på framfor sofaen så slepp du å bekymre deg for at babyen skal dette ned mens du øver. 3) Dei andre her meiner du bør prøve vevd sjal, eg vil derimot anbefale elastisk sjal, med mindre babyen din er veldig stor/tung for alderen. Det er enklare for nybegynnare, litt lettare å få babyen til å sitte "riktig" så det føles bra. Jenta vår er 5 1/2 mnd og vel 7,5kg - eg kjem ikkje til å bytte ut det elastiske sjalet med eit vevd med det første. 4) Jenta mi likar veldig godt å sjå seg rundt. Ein kan bære både med babyen mot seg og frå seg i sjal, men eg foretrekker å bære ho mot meg, det er lettare (når ho er frå meg heng armar og bein lenger ut frå kroppen og tyngdepunktet blir flytta lenger framover = tyngre å bære), og jenta ser godt ut til begge sider. 5) Viss du er usikker på kva du skal velge, sjekk ut tett inntil-forumet som andre her skriv om, kanskje du kan treffe folk som brukar forskjellig bæretøy, så du kan prøve litt og sjå kva du er mest komfortabel med. Lykke til - det er fantatisk å bære baby utan å bli ødelagt i kroppen av det )
gulda Skrevet 20. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2008 Tusen takk jenter for kjempegode tips!!! Høres absolutt ut som noe som vil passe for babyen min og meg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå