Gå til innhold

Att det går ann...............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å koker over av irritasjon, og må bare få det ut!

Har svigermor på besøk i helgen. Hun bor et annet sted i landet så hun og svigerfar ser sine to barnebarn ca. fire ganger i året. I forkant av besøkene forteller hun hele tiden hvor mye hun gleder seg til å være sammen med barnebarna sine, men hva skje når hun først kommer?

Jo hun drar på shopping i byen og har skjekket ut hvilke kunstmuseer hun kunne tenke seg å dra på. Det det ender med er at vår største som har gledet seg til hun skal komme blir veldig skuffet, og blir helt umulius fordi han ikke får den oppmerksomheten han hadde forventet.

Så nå har far og sønn dratt ut for å finne på noe, jeg sitter hjemme med en liten og bestemor er på kunstmuseum! Flottandes greier. Dette skjer hver gang og jeg blir like irritert. Neste gang skal jeg ikke gå i denne fella, men avtale med venner om å finne på noe. Bestemor vil jo ikke finne på noe likevel, så det blir til at vi sitter litt på vent til hun kommer hjem fra det hun har gjort for å spise middag.

Så fikk jeg lettet litt på trykket til hun kommer hjem! Deilig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde fått mannen min til å snakke med mora si om det var sånn her gitt... Det er så vondt å se skuffelsen i ansiktet til de små... Er jo ikke sikker hun har tenkt sånn på det heller! Så enten må du snakke med henne eller få mannen din til å gjøre det. Så skjønner hun det nok!

Skrevet

Mammen min har prøvd men hun blir så sur! Tror hun må være i overgangsalderen og super hormonell samt at hun er enormt egosentrisk.. Så man må liksom trå varsomt. Problemet hennes er at hun legger frem sine gjøremål på en slik måte at det høres ut som om at hun kan jo gjøre det og det mens vi gjør det vi må gjøre. Som om hun gjør oss en tjeneste ved å ha disse gjøremålene? Hun forstår ikke at vi ikke har lagt planer denne helgen nettopp fordi hun skulle komme!!

Ja ikke nok med det.. Hmm, her vart det mye eder og galle...., så er hun mest opptatt av å gjøre husarbeid når hun da endelig kommer i hus i stedet for å leke med ungene. Selv om vi har strigla huset før hun kommer. ??

Skrevet

Huff da, høres ikke hyggelig ut! Planlegg noe sammen med lekekameratene neste gang hun kommer. Om hun kommenterer at du har laget planer når du visste at de kom på besøk, kan du jo feks si at sist de var på besøk ble eldstemann så skuffet og lei seg at han gråt sine modige tårer fordi hun var ute og fartet så mye, når han hadde gledet seg sån til å være sammen med bestemor! Da får hun nok så dålig samvittighet at hun skjemmer dem bort neste gang.heheh

Den funker kanskje best om barna ikke er så store at de kan benekte historien din, men det går jo alltids ann og ta en variant av den, og få gjerne mannen din med på det også ..

Skrevet

Noen er og blir mer opptatt av seg selv enn andre, desverre

Skrevet

..men svigerfaren din, da? Hvorfor er ikke han sammen med barnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...