Gå til innhold

Hei til alle mine chattevennere:)...les innlegget mitt du:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann eller Salam!

Ble skikkelig sjokka og glad da jeg så hvor mange som var sammen med utlendinger eller gift med en person som har utlandsk bakgrunn synes det er bra jeg..

Synes det er så jævlig når norske tror at muslimske jenter blir misbrukt, slått eller er fødemaskiner!! Det er sant at noen utlandske menn gjør fæle ting, men hvorfor må alle da dra alle utlendinger over en kam? synes det er så forferdelig! Noen ganger hører jeg stadig gamle kjerringer som snakker med hverandre " Ja, hu Shazia skal jo føde 5 barnet SITT snart, gud a meg! at hun klarer det! Disse utlendingene er jo bare i Norge for å føde eller få sosialstøtte" Jeg ble så jævla irritert at det bare kokte inni meg...jeg gikk vennlig til hu dama og sa "unnskyld meg jeg klarte desverre ikke unngå det du sa....er du klar over hva disse utlendingene har gjort for Norge? Hva med all den arbeidskraften vi har NÅ.. , det er pga utlendingene, og hvor mange barn de skal føde angår ikke deg! du for joh pensjon snart så hva faen er det du klager over da?

Vis ser joh stadig norske mennesker handle på utlandske butikker, så hvorfor klager dere da at det er for mange av dem?

Må folk baksnakke meg fordi jeg er brun eller har sort hår?Eller når jeg ikke går med trange klær eller dekker meg skikkelig med slør og alt!

Venninen min søkte jobb dagmamma, og hadde referanser fra tidligere barnepass, moren til barnet ble litt skeptisk fordi hun var utlending.Hun kan snakke norsk, så hva mer krever dere av henne? De kan jo snakke sammen uten misforståelser...så da skal utseende eller åssen hun kler seg skal det være en hinder for henne for at hun skal passe på barnet? IDIOT SIER JEG BARE TIL HENNE DA!

Jeg sier ikke at utlendinger er skikkelig perfekste og norske er drittunger, men livet hadde kanskje vært litt enklere hvis dere norske kunne gi litt respekt!.Tror du dere hadde fått respekt hvis dere var i hjemmelandet dems? NEI TRO MEG! DET HADDE DERE IKKE FÅTT!

Hører også noen norske eldre kvinner si noen ganger ute at hu "Camilla giftet seg med en afrikaner, huff av meg hva slags hudfarge for barnet, gult`?,hvit ?eller svart ?.....så ler de alle sammen høyt!

hva er poenget med det? at jeg skal høre det eller hva?

Alle som er muslimer, har blitt muslimer,eller er gift med en muslim bør være stolte av seg selv....synes dere har gjort en god jobb og ikke tenk på hva han eller hun sagt hvis konen min eller mannen min var svart...er du svart så ståååå for det!

Jeg veit at jeg ikke har noen budskap, men jeg ville få ut dette her fordi jeg orker ikke mer!!!!!!!!!!!!!!

pss...skrev uten å titte på skjermen, har sikkert mange skrivefeil...hehe sånt skjer vel når man er irritert!

ha en fin dag

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitat: "Jeg sier ikke at utlendinger er skikkelig perfekste og norske er drittunger, men livet hadde kanskje vært litt enklere hvis dere norske kunne gi litt respekt!.Tror du dere hadde fått respekt hvis dere var i hjemmelandet dems? NEI TRO MEG! DET HADDE DERE IKKE FÅTT!"

Det er merkelig i min verden å kreve respekt når en ikke gir det selv.. men jeg er sikkert veldig rar.

Skrevet

erduenavoss:

syntes du setter ting vedlig på spissen. det er ikke snakk om at det er kunn nordmenn som ikke respekterer utlendinger.

du er klar over hva slags holdninger utlendinger har til nordmenn? nevner saken ked karagøz i utlendingsrådet i drammen. det er ett godt eksempel. Kjenner dessuten mange ( dvs fler enn 10 ) muslikske gutter/menn som syntes det er helt ok å ha sex med norkse jenter, men aldri ville gifte seg med dem, fordi vi ikker er bra nok!!!!!

Videre er jeg selv gift med en utenlandsk mann. Han jobber, er godt intergrert, snakker perfekt norsk, har masse norske venner.

MEN, familien hans som også bor i norge( tanter, onkler, fettere og kusiner) er IKKE integrert på denne måten. De lever nesten som i en getto, og omgås kunn folk fra hjemmlandet. de aller fleste snakker også dårlig norsk.

dette er ikke noe unikt eks.. det finnes i alle byer albanske, tyrkiske, somaliske kafeer. kvinnene til disse mennene sitter hjemme hos hverandre og har ikke omgang med andre en kvinner i familien( for å sette det litt på spissen. )

så ikke kom å si at det er kun nordmenn som er forutintatte.

men du har rett i en ting: man trenger ikke å være ekstremist selv om man er muslim. men det er ikke til å stikke under en stol at mange muslimske menn har ett negativt kvinnesyn.

men jeg tror dette skyldes landet der de kommer fra sin kultur en religion.

noen tanker fra meg.

• 3 uker senere...
Skrevet

skjønner veldig godt hva du mener. det er overraskende mange nordmenn som har mye fordommer. og selv om jeg ikke innrømmer det for meg selv, så har man jo fordommer mot noen. men det gjelder tross alt også andre norske. kan ikke komme med eksempel her og nå, men kan legge til det at jeg i over 10 år kun har kjent bare en håndfull norske og og alle venner og kjærester er stort sett utenlandske. er sammen med en nå, og vi venter barn sammen til høsten.

MEN, sånn som jeg opplever de jeg kjenner er det faktisk den fordommsgreia er motsatt. det er norske som er late, kalde, rasistiske, feige osv.

bor midt i et sted i oslo sentrum der det bare er utenlandske, og de ler av nordmenn som kommer inn i butikkene deres. feks med sterk mat osv. går du som norsk til en utenlandsk restaurant får du sjeldent servert maten sterk (ikke at det har no med saken å gjøre).

veit ikke om jeg får fram hva jeg mener, men utenlandske må også slutte å tenke sånn om oss. norge og norske prøver hardt og mye for å hjelpe og inkludere utenlandske barn/ungdom og voksne.

og som sagt, jeg har selv følt rasisme på kroppen. enda jeg er norsk, som har vært med utenlandske. så støtter degi litt, samtidlig som jeg mener at utenlanske må respektere oss like mye tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...