Gå til innhold

6 åringer med mobiltelefon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt sjokkert over ei nabojente her.hun er 6år,og ha sin egen mobil. Jenta mi blir 6år nå snart.aldri om hun skal få tlf nå. Er d virkeli blitt sånn nå? Eg synes d er alt for tidlig. Mine får vente til de blir 12-13. Selv fikk eg mobil når eg var 16 og flyttet på hybel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det er ikke uvanlig desverre at de får mobil så tidlig nå.

Selv håper jeg at vi kan vente med det til hun blir større, men er nok vanskelig dersom alle andre har det.

Håper vi kan ha så godt forhold til de andre foreldrene som jenta kommer til å omgås. Da er det kanskje mulig å avtale at de ikke skal få mobil før en viss alder..

Skrevet

Neitakk. Ikkje tale om dattera mi skal få mobil neste år nei da ho blir 6. 12-13 år re greit ja. Men, ikkje yngre nei. Da setter eg foten ned ja. Syns det burde vert 16 år grense på å ha mobiltelefon.

Skrevet

Sjønner ikke, hva skal de med egen tlf når de er 6 år da?

Skrevet

6 år var tidlig, men det er faktisk ganske normalt. men synes det kan være greit å utstyre dem med mobil i 8 års alderen;)

Skrevet

Syns ikke barn skal ha tlf som 6 åring. Det er bare tull.

Man burde faktisk tenke på at det kan være noen her ute i verden som liker og bølle og tulle med telefon. At eldre kan sende ekkle meldinger (perverse og mobb-mld).

Jeg vil skåne barna mine for noe sånt...

Skrevet

tantebarnet mitt på 6 år har mobil telefon. kjempe kjekt når han er på lekeplassen med venner å kunne ringe å si at nå er d middag å slike ting:)

Skrevet

Jeg fikk min første mobil da jeg var 25 år, men jeg tror ikke jeg skal tvinge mine barn til å vente like lenge for å si det sånn. He he.

Tidene har nok endret seg. Når barna dine er de eneste i klassen som ikke har mobil, så kommer du nok til å føle det annerledes. Min går i tredje og jeg har alltid vært fast bestemt på å vente til hun bli 10 år. Ikke faen om det er mulig å gjennomføre. Samtlige jenter uten min har fått, presset er gedigent og jeg skjønner det godt. Hun får derfor en mobil når hun slutter på SFO til mai, slik at jeg har kontroll med hva hun bedriver tiden med etter skoletid. Ikke minst tror jeg dette er bra for jenta mi, det er ikke gøy å være "utenfor".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...